Gå til innhold

IT utdanningen din...???


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-07 23:20, Unicron skrev:

Hei jeg går nå IKT og skal MULIGENS ut som lærling til høsten....vurderer å gå på allmennfaglig påbyggning isteden da. ( Har søkt til skoler selvfølgelig ).


Hvis man tar PÅBYGGNING får man Generell studiekompetanse...er det mulig å komme inn på dataingenør linjer ved hiB/Hist/NTNU osv med "generell"?


Noen som kan svare meg på det?







 

Ja det er mulig, men da må du inn på noe som heter tre-semester ordningen. Dette medfører 2 harde somre med matte og fysikk.( dette er ett hardt studie med masse matte og fysikk og ta igjen, og krever innsats fra studenten)

link her:http://www.hig.no/at/3semester.html

 

 

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-15 23:22, Dj_Offset skrev:


Velg ingeniør fordi du _ER NOE_ etter 3 år. Har du lyst til

å bli sivilingeniør fullfører du med 2 år på f.eks. NTNU.

Tar du NTNU med en gang er du _INGENTING_ etter 3 år hvis

du er lei.



 

Det er "ingen" som finner ut at de vil slutte etter tre år. De som mangler lyst eller evner kommer ikke forbi første konten.

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal gå på ikt neste år og planlegger og ta almenn påbygning. Hva kan jeg gå etter dette?

Er helt ferskt på høyskoler. Kan man bli data ingeniør på hio eller noe innen data (system utvikler) Kan jeg gå på hio med den utdannelsen jeg har?

 

mvh

alienz

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 08:42, alienz skrev:

Hei, jeg skal gå på ikt neste år og planlegger og ta almenn påbygning. Hva kan jeg gå etter dette?

Er helt ferskt på høyskoler. Kan man bli data ingeniør på hio eller noe innen data (system utvikler) Kan jeg gå på hio med den utdannelsen jeg har?


 

Du kan definitivt bli dataingeniør på HiO (jeg har gjort det :wink: ). Enten allmenn+3MX+2FY, forkurs for ingeniørhøgskoler eller teknisk fagskole er de formelle kravene (det er kanskje også mulig med realkompetanse?!?).

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-05-16 09:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 11:00, Dj_Offset skrev:

Quote:


Den 2002-05-16 01:04, buskmann skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 23:22, Dj_Offset skrev:


Velg ingeniør fordi du _ER NOE_ etter 3 år. Har du lyst til

å bli sivilingeniør fullfører du med 2 år på f.eks. NTNU.

Tar du NTNU med en gang er du _INGENTING_ etter 3 år hvis

du er lei.



 

Det er "ingen" som finner ut at de vil slutte etter tre år. De som mangler lyst eller evner kommer ikke forbi første konten.

 

Er du usikker på om du orker 5 år er det uansett bedre

å ta tre år først for så å evt hoppe rett inn i 4. året

på NTNU.

- Eller er jeg bare helt blåst? :wink:

 

 

Neida, men har man tenkt å bli siv.ing. så bør man gå der fra starten. De som kommer fra høyskoler har hatt litt mindre/enklere matte. Det må de ta igjen, både ved "crash course" og egenstudium. Om det er noen andre forskjeller vet ikke jeg.

 

Men tre år på høyskole er seff bedre enn noe siv.ing.greier man egentlig ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

fikk tilfeldigvis øye på "nith" midt oppi alt...

 

har kun EN kommentar; NITH = DRITTSKOLE de luxe.....tru meg........... går der nå.........FY F***, for en møkka skole....... nith=kast penga ut av vinduet ditt, kunne like ha gjerne ha delt dem ut på "Plata"!!!

 

Ahhh..............SÅNN, det var deilig å få det ut:D

 

Men seriøst..........JEG ANBEFLAER INGEN å begynne på nith, plzzzzzzzzz: gjør det på eget ansvar....jeg advarer dere;)

 

Er forresten ny her.....HEI SANN!

 

[ Denne Melding var redigert av: blabla på 2002-11-25 12:03 ]

Lenke til kommentar

er fortsatt litt irritert over de som påstår at man ikke trenger matte for å bli systemutvikler!

 

Ja selvfølgelig trenger dere ikke matte for å utvikle en oversikt over cdplatene deres i visual basic!

 

Men prøv å følge "algoritme og datastruktur" kurs på en eller anna høyskole i norge uten kunnskaper i diskret mattematikk! Jeg sier bare: Lykke til!

Si ifra når dere skal konte, så kan vi ta ei matteforelesning her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...