TurtleMan Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei sveis Fikk meg nettopp denne viften og skulle sette den opp. Jeg lurer på hva den "tråden" eller den lille sensoren som visstnok skal være under CPU'en er til. Hva er den, hvorfor skal den der, og hva gjør den? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 den er der for å justere vifta etter temperaturen på cpu. Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Jaja, men jeg har jo den grå store viftestyringen framme, trenger jeg den da? Dene ene pinnen hvor den sensoren skal nedi, skal jeg bare sette den blå jumperen på den? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Den blå jumperen er kun dersom du skal kjøre vifta på fult turtall uten regulering, noe som er greit dersom PCen står i et serverrom sammen med mye annet bråkete datautstyr eller er at du er døv. Temperaturføleren er til regulering av vifta etter CPU temperaturen. Reguleringa er grei dersom du synes den bråker unødvendig mye med automatisk styring. Den jager mye på turtallet når CPUen arbeider. Endret 30. august 2004 av perpyro Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Mener da at alt slik skal stå i bruksanvisninga som fulgte med. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det gjorde det med min Thermaltake Volkano12. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå