Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - Router - Sakte fart

Anbefalte innlegg

Hei

prøver å innstalere et litt nettverk hjemme. Så jeg gikk til innkjøp av en Jensen Router. Har Telenor ADSL. Så jeg satt opp den med brukernavn og passord.

Så kommer problemet internett går VELDIG sakte, bruker flere minuter bare å få opp en side.

Viss jeg kobler ut router'n å kjører bare en PC rett i ADSL modemet, funker det helt normalt. prøvde å slå av Brannmuren i routern, det hjalp ikke noe.

Trenger litt hjelp....

PS har den eldre modelen av Speed Touch modemet

Endret av zeaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg benytter også router (SMC Barricade) på en adsl linje fra telenor. Jeg har riktignok koblet denne opp mellom adsl-modemet og resten av nettverket. Jeg opplever ikke liknende. Jeg ville tippe det er en feil med routeren, da jeg går ut ifra at du ikke har raskere nett enn routeren i utgangspunktet takler.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

tror ikke det er router'n det er noe feil med, den er jo helt ny.

jeg satt først opp trådløst nettverk med en D-link 624, da var det akkurat samme problem. jeg trodde det var det trådløs nettverket sin feil så jeg byttet alt utstyret, og tok jobben med å strekke kabel istede. sa har jeg samme problem nå :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

prøver å innstalere et litt nettverk hjemme. Så jeg gikk til innkjøp av en Jensen Router. Har Telenor ADSL. Så jeg satt opp den med brukernavn og passord.

Så kommer problemet internett går VELDIG sakte, bruker flere minuter bare å få opp en side.

Viss jeg kobler ut router'n å kjører bare en PC rett i ADSL modemet, funker det helt normalt. prøvde å slå av Brannmuren i routern, det hjalp ikke noe.

Trenger litt hjelp....

PS har den eldre modelen av Speed Touch modemet

Siden du hat Telenor ADSL så lurer jeg bare på en ting av ren nyskjerrighet: Fulgte det en spiltter med i ADSL pakken når du bestilte eller måtte du kjøpe denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...