Gå til innhold

jobb til den mindreårige


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet til oslo. Jeg tenkte da på en jobb som ikke går utover skolen, det vil si ikke i skoletiden. Jeg er bare 16 så jeg kan ikke få noen kontorjobber, det vil si ungdomsjobber (ikke aftenposten). Men hvis dere har noen forslag hadde det vært fint om dere kunne slenge dem inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.finn.no,der er det mye du kan se etter...

 

Eller så får du spørre i butikker osv...

 

Telefonsalg råder jeg deg til å ikke begynne med,finns så utrolig mange snuskette firmaer som spiller på ungdommer...opplevde selv at jeg opparbeidet meg 7000 i utestående lønn,så fikk jeg brev om at firmaet var konkurs.... :(

 

Fikk ordna det med hjelp fra LO... :w00t:

Lenke til kommentar

Håper du kødder! eller?

 

Jobba i NorPost mens jeg gikk i åttende og niende klasse (haha).. En gang i uka.. Husker at jeg på en "god måned" (masse reklame) tjente vel 600-700 kr. i måneden... lol

 

for all del.. finn deg en deltidsstilling i butikk eller noe. jobb 10-15 timer i uka eller no...

 

80 kr. x 15 = 4800 kr. i måneden.. da har du en inntekt ihvertfall, i motsetning til NorPost sitt lommerusk..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

vel, vet at NorPost betaler ganske dårlig, men har også hørt at de betaler etter alder, og de som er over 16 år går opp noen prosent visst. Ikke at det er noe formue å tjene på jobben akkurat, men hvis det er eneste utvei og du får deg en ganske stor rute kan man jo dra inn 1500 kr. i mnd. da!

 

Ville hørt med din lokale Rimi eller Rema butikk, rundt jeg bor er hvertfall de to kjedene ekstremt glad i å tegne kontrakt, men bare til du blir 18 år! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...