phun-ky Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 hvordan lager man inputboxer med angitte verdier for bredde og høyde? har prøvd input height og input width til intet resultat.. kanskje jeg gjør det feil? ( har det noe med at det er i en phpfil?) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Slikt må man jo definere i CSS-fila. Det er lurt å ha *{margin:0;padding:0} øverst i CSS-fila slik at man kan definere marger manuelt senere, på den måten vises bl.a. form-elementer mer likt i IE, Opera, Firefox etc. Hvis du velger å sette margene til 0 må du være oppmerksom på at du MÅ sette nye marger/padding på alle elementer som skal ha det. Det er også lurt å opprette klasser for input-elementene slik at ikke alle blir samme størrelse, slik som dette: HTML: <input type="submit" class="submit" /> CSS: input.submit{width:XXX;height:XXX} Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 body { margin-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; background-image: url(umedia_rhodium.jpg); } input.submit{width:15; height:7} input.brukernavn2{width:15; height:40;} funka ikke så bra det der.. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 input.submit{width:15; height:7} input.brukernavn2{width:15; height:40;} Legg til px etter tallene som spesifisere vidde og høyde så skal det virke bedre... input.submit{width:15px; height:7px;} input.brukernavn2{width:15px; height:40px;} Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Min erfaring er at det funker bedre å sette størrelse ved å bruke font-size, padding og line-height. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Min erfaring er at det funker bedre å sette størrelse ved å bruke font-size, padding og line-height. hvordan da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Si at du setter input { font-size:1em; line-height:1em; padding:0,2em; } Da vil tekststørrelsen holde seg på 1 em, og paddingen adderes til dette. På denne måten er det også dynamisk, slik at det passer til alle skriftstørrelser. Edit: Se på dette som et eksempel, jeg har ikke satt meg særlig inn i ems, så bare rett meg om det er noe feil. Endret 30. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Min erfaring er at det funker bedre å sette størrelse ved å bruke font-size, padding og line-height. hvordan da? Det er CSS-egenskaper, som du kan bruke på både <input type="text"> og <input type="submit">. Hvordan du bruker CSS står blant annet i et tidligere innlegg i denne tråden. Endret 30. august 2004 av satyrium Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 <style type="text/css"> <!-- input.Brukernavn{font-size:1em; line-height:1em; padding:0,2em; color:ff9900;} --> </style> .. <span class="Brukernavn"<input name="Brukernavn" type="text" id="brukernavn2"></span> den forsvant den.. (boxen) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Da kan du kanskje bruke width/height på boksen, evt. prøve med display:block; på boksen Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 den forsvant den.. (boxen) Rett opp til: <style type="text/css"> <!-- input.Brukernavn{font-size:1em; line-height:1em; padding:0,2em; color:ff9900;} --> </style> .. <span class="Brukernavn"><input name="Brukernavn" type="text" id="brukernavn2"></span> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå