Paralio Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Har en gammel Compaq PIII600-server (256mb) som jeg hadde tenkt å gi til ungene til spillmaskn. Her var det inst win2000 server, og hadde tenkt å prøve meg med enten win98 eller XP (Funker xp på en slik antikvarisk pc?) eller Linux. Men etter å ha formatert HD, vil ilee pc'en la meg inst hverken xp eller win98. Får bare en sure meldinger i oppstarteten fra Compaq; HD-failure bla bla, Insert systemdisk bla bla, Can't read from disk bla bla, Ha tatt en spansk en å inst xp fra en annen pc og swappet denne, men fortstatt bla bla fra Compaq Noen forslag, slik at jeg får bla bla meldingene bort, og ungene blir glade? Endret 30. august 2004 av Paralio Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Satt opp på at den skal boote på CD? Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Jess! Har vært inne i bios, og endret oppstartrekkefølge. Hadde bare 2 valg der, floppy eller cd... Fant dette litt merkelig Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jess! Har vært inne i bios, og endret oppstartrekkefølge. Hadde bare 2 valg der, floppy eller cd... Fant dette litt merkelig Heh.. Ingen HD Sitter alt av kabler riktig? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Er det en spesiell harddisk-kontroller på den kanskje? noe som krever en boot-CD? Hvis det er en server kan det stå så mye rart i den. Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Får en hardiskcontroller-failure ved oppstart Hvordan fikser jeg dene mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå