Laien Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei. Jeg trenger litt hjelp med en liten ting. Jeg har en hoved meny. Når man trykker på et valg i hovedmenyen så vil jeg at nye linker skal dukke opp i submenyen. submenyen er en egen div. Hvet noen hvordan jeg gjør dette? Laien Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Du kan bruke PHP (nå skal det sies at jeg ikke er spesielt flink med PHP, dette er noe jeg satt opp selv utifra litt logikk, og det funker etter det jeg ser.. Mulig at noen nerder innenfor emnet vil protestere, men "why fix something that ain't broken?".. <? if ($section == "hest1") { include('hest1_sub.php'); } if ($section == "hest2") { include('hest2_sub.php'); } ?> Legg til den koden i DIVen der submenyen skal være, og lag filer som heter det du inkluderer (hest1_sub.php f.x).. Som sagt, jeg har ikke sett noe problem med den, bruker den på Sparklingblue.net.. Edit; Åssen får jeg code-delen som PHP..? Edit2; Siden man skal forklare hva man gjør, så; - if betyr hvis, ergo skal den gjøre noe dersom den oppfyller kravet som kommer etterpå - $section er en variabel, blir vel satt i includescript ellerno.. - hest1 er navnet på variabelen/seksjonen.. - include betyr at nå inkluderer den noe om kravet er oppfylt - hest1_sub.php er filen den inkluderer.. Bra forklart.. Endret 30. august 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Laien Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Tror dette fungerte! Jeg er evig takknemlig. Tusen tusen takk..... Laien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå