Gå til innhold

Oppgradering

Anbefalte innlegg

Har et Geforce 2 GTS kort jeg vurderer å bytte ut etter hvert. Men lurer egentlig på hva jeg har å tjene på det....?

Kan nemlig kjøre SOF2 med full grafikk, uten noe som helst hakking. Heller ikke vært noe hakking på andre spill. 3Dmarks og sånne ting er klinkende likegyldig for min del, er mest interisert i hvor stor MERKBAR effekt det har på spill.

Spørsmålet er da i grunnen, vil jeg oppleve noe "penere" grafikk med et f.eks. Geforce 4?

Merket at det er endel skjermkort-guru`er her, så sikkert mange som vet det... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med GF4 vil du oppleve effekter som pixel shader, anti-aliasing, anisotropic filtering osv...

Disse gjør grafikken litt bedre, hvis du virkelig ser etter. Bruker du Anti-aliasing?? Det er en effekt som "glatter" ut kantene på 3d-objektene, som er mulig å bruke på GF2. Men da hakker det mye.

Hvis du ikke er opptatt av å ha den beste grafikken, vent heller 0,5(!) år eller noe på directx 9. Kjøp deg et rimelig skjermkort da.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 16:28, JohndoeMAKT skrev:

Dette er vel litt offtopic, men jeg lurer på

om gf2mx400 har antialiasing og pixelshading?

Har samme kortet som du. Det har AA, men ikke pixel shaderen. Hvis du ksal bruke AA, så er kortet såpass dårlig at du må ned i 800x600x15, med minimum detaljer :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...