Caddy Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Jobber ved en bedrift i kr.sand, fikk i dag inn 3 Medion PC`er som skal stå i et rom her. Dem som kjøpte dem inn, fikk beskjed om at vi enten kunne få dem med med ei gang, eller at elkjøp kunne sette dem opp og installere alt, og at vi fikk dem om noen dager for den nette sum av 1000,- pr maskin. De ringte da meg, og spurte om dette var noe jeg kunne gjøre, så vi sparte 3000... Det kunne jeg ja. Kobla dem til, satt dem på, og tror du ikke windows xp var ferdig installert ? Elkjøp driver vel med svindel da? Siden dem skal ha betalt for noe dem ikke gjør... PC`ene er jo ferdige satt opp!! Samme ærfaring da foreldra mine kjøpte bærbar... Medion dette også.. Vi kunne få den med med ei gang, eller vi kunne vente noen dager, så de kunne sette den opp.... For kr 1000,-... Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Noe må de jo tjene penger på. Eksempel. En venn av meg driver en expert butikk. Han selger f.eks en Pc til rundt 15000 med skjerm. Den tjener han kanskje 100 kroner på. Når så kunden kommer tilbake for å kjøpe andre ting som printer patroner, DVD plater, og andre dibbedutter, så tjener han plutselig penger. Sony har jo gjort dette i mange år, de tjener ikke en dritt på PS2 maskinene, men tjener bra på spill og tilleggs produkter. Så presset som eletronikk bransjen er i dag, så må butikkene gjøre slike krumspring for å tjene penger. jeg er enig i at det er vilt at de skal ha 1000 kroner for å "skru på" en Pc, men som sagt, de skal leve de og. Edit: Skrivefeil V Endret 30. august 2004 av vetle Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Jojo... Men da svindler i værtfall ikke "vennen" din kundene... Det er jo ting man trenger... OS er også en ting man trenger, men det er allerede installert... Da blir det jo svindel? Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) svindel og svindel de lurer jo ingen, de opplyser bare ikke om hva installasjonen egentlig innebærer. Kreativt spør du meg. Men, hadde det skjedd meg, så hadde også jeg blitt irritert. Edit: pokkers tastaturet til Kjerringas PC! V Endret 30. august 2004 av vetle Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 har erfart med det selv, kjøpte en laptop på Elkjøp, og da spurte di meg om de skulle klar-gjøre den for 1000kr. Dette er selfølgelig uaktuelt når jeg selv ikke skal ha WinXP Home men Pro og ønsker å konfigurere den selv fra bunn. På vei hjem så åpner jeg pakken, og det er strøm på batteriet, lite men nok til å se at det er Windows på den og det var bare til å skirve inn brukernavn. Alle pc`er som Elkjøp og.lign. har er ferdig installert med Windows hvis ikke annet er oppgitt, d.v.s Elkjøp tar 1000kr for å skrive navnet ditt Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Noe må de jo tjene penger på. Eksempel. En venn av meg driver en expert butikk. Han selger f.eks en Pc til rundt 15000 med skjerm. Den tjener han kanskje 100 kroner på. Når så kunden kommer tilbake for å kjøpe andre ting som printer patroner, DVD plater, og andre dibbedutter, så tjener han plutselig penger. Sony har jo gjort dette i mange år, de tjener ikke en dritt på PS2 maskinene, men tjener bra på spill og tilleggs produkter. Så presset som eletronikk bransjen er i dag, så må butikkene gjøre slike krumspring for å tjene penger. jeg er enig i at det er vilt at de skal ha 1000 kroner for å "skru på" en Pc, men som sagt, de skal leve de og. Edit: Skrivefeil V hvis han tjener 100 spenn på en pc til 15000 så burde kompisen din reforhandle innkjøpsavtalene sine. vanlig dekningsbidrag på en pakke i den klassen er hvertfall 1500 spenn. det er en kjennsgjerning at klargjøring ikke innebærer noe annet en å starte pcen, og skrive navnet til kunden, med mindre kunden vil ha innstallert noe i tillegg, f.eks. et isdn kort eller en skriver. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Så alle som har kjøpt pc på elkjøp for <30 dager siden, bør benytte 30 dagers retur-retten... Hvis dem synes det er nødvendig å få tilbake de 1000,- Endret 30. august 2004 av Caddy Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 svindel og svindel de lurer jo ingen, de opplyser bare ikke om hva installasjonen egentlig innebærer. Kreativt spør du meg. Men, hadde det skjedd meg, så hadde også jeg blitt irritert. Edit: pokkers tastaturet til Kjerringas PC! V Det er ikke kreativt å gi inntrykk av at du selger en tjeneste som du unektelig ikke gjør. La oss ta en sammenligning med forsikringsbrsansjen. Kjøp sikkerhet for din famillie sats på barneforsikring Kun kr 200 Gjelder alle aldersrelaterte plager Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Dette er da et helt greit produkt fra Elkjøp. Det er så mange mennesker der ute som ikke vet hvordan de skal sette opp internettaksessen sin eller srivern for den saks skyld. 1000,- på Elkjøp er en god løsning for mange av dem. Dessuten gir det oss som kan litt mer fritid. Elkjøp selger et produkt, det er helt opp til kunden om han vil kjøpe det eller ikke. Vil du ikke ha det, la være. Iscariot Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Elkjøp har gjort dette siden tidenes morgen.... Det er å lure folk mener jeg personlig, når man tar 1000 kroner for å trykke "neste" en fem-seks ganger, og skrive inn et par brukernavn Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Dette er da et helt greit produkt fra Elkjøp. Det er så mange mennesker der ute som ikke vet hvordan de skal sette opp internettaksessen sin eller srivern for den saks skyld. 1000,- på Elkjøp er en god løsning for mange av dem. Dessuten gir det oss som kan litt mer fritid. Elkjøp selger et produkt, det er helt opp til kunden om han vil kjøpe det eller ikke. Vil du ikke ha det, la være. Iscariot Men bør det ikke da opplyses at OS allerede er installert, og det eneste dem installerer, er evt drivere og ekstraprogrammer ? Hadde jeg vært vanlig kunde og ikke hatt peiling, og jeg hadde fått vite dette, hadde jeg blitt litt forbanna... 1000 spenn rett i dass, som man heller kan bruke på litt ekstra RAM feks.... Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Hvis dette er å "gjøre pc'en klar" så kan hvem som helst klare det. Unødvendig å betale ekstra for det. Klarer man ikke å starte opp windows for første gang, så klarer man heller ikke å bruke pc'en etter at den er "klargjort" Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Alvorlig talt!!! De 1000,- er jo selvfølgelig ikke for bare å trykke neste 5-6 ganger. Jobber selv på Elkjøp, og om man kjøper klargjøring så gjør man det for å få satt opp internett, lagt inn skriver, evt. satt inn extra komponenter, så vel som windows oppdatering. Vet ikke helt om du er klar over det, men std. minste lønn for en datatekn. er 400,- kr/t + moms...... Nå skal det jo sies at for folk som henger her, så er dette en smal sak, men for en dame på 60 år som skal på nettet, skrive ut, osv. så er det faktisk ikke fullt så greit, det er da opp til henne om hun vil betale for å få en fullt funksjonell maskin som kun skal "kables sammen" for å fungere..... Missliker sterkt slike utspill som legges frem uten at man har sjekket fakta.....mener det står en sticky om å uttale seg skråsikkert.......... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 er ikke alle som skal ha innstallert skriver og nettverk, og da er klargjøringen er ren rip-off. i og med at alle drivere osv ligger inn fra før. Lenke til kommentar
duudee Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Slenger meg på Feet over her jeg. Denne pakken inkluderer "alt" du kjøper. Maskinen er satt opp klar for nett. Nye drivere. Windows oppdateringer. Virus prog (vist dette følger med pakken). Og alt du måtte ønske å prakke på oss av arbeid. Jeg flytter data fra tidligerer pc vist kunden ønsker dette. Og går noe galt i løpet av 3 måneder så koster det ikke noe. Og folk gjør mye rart med pc'en sin. Mange forstår ikke at virus og brukerfeil ikke dekkes av garanti. Selvsagt gjør nok de fleste her inne det. Og dere ordner det selv. Men langt fra alle. Og ja. Vi tjener nok ikke så mye på pc'er som de fleste vil ha det til. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 det er det ingen som har sagt heller, men i trådstarters tilfelle var klargjøring av 3 pcer ren rip-off, noe han absolutt ikke trengte, men ble forsøkt prakket på. det er klart dere ikke sier nei takk til 3k i dekningsbidrag hvis dere kan få det, såpass skjønner jeg også. poenget mitt er at man bør se an handelen litt, og er det noen som trenger det så er det greit, men å inkludere den i prisen på forhånd er bare døvt. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Alvorlig talt!!! De 1000,- er jo selvfølgelig ikke for bare å trykke neste 5-6 ganger. Jobber selv på Elkjøp, og om man kjøper klargjøring så gjør man det for å få satt opp internett, lagt inn skriver, evt. satt inn extra komponenter, så vel som windows oppdatering. Vet ikke helt om du er klar over det, men std. minste lønn for en datatekn. er 400,- kr/t + moms...... Nå skal det jo sies at for folk som henger her, så er dette en smal sak, men for en dame på 60 år som skal på nettet, skrive ut, osv. så er det faktisk ikke fullt så greit, det er da opp til henne om hun vil betale for å få en fullt funksjonell maskin som kun skal "kables sammen" for å fungere..... Missliker sterkt slike utspill som legges frem uten at man har sjekket fakta.....mener det står en sticky om å uttale seg skråsikkert.......... Ærligtalt.. skal være bra mye extra som skal installeres før jeg bruker over 30 min effektiv arbeidstid på å klargjøre en PC. Oppdateringen av selve OS gjør seg selv, og å legge inn noen usle drivere er ikke allverden.. He he Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Kunne bare drømme om å fakturere kundene mine 1000kr for noe sånt Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Alvorlig talt!!! De 1000,- er jo selvfølgelig ikke for bare å trykke neste 5-6 ganger. Jobber selv på Elkjøp, og om man kjøper klargjøring så gjør man det for å få satt opp internett, lagt inn skriver, evt. satt inn extra komponenter, så vel som windows oppdatering. Vet ikke helt om du er klar over det, men std. minste lønn for en datatekn. er 400,- kr/t + moms...... Nå skal det jo sies at for folk som henger her, så er dette en smal sak, men for en dame på 60 år som skal på nettet, skrive ut, osv. så er det faktisk ikke fullt så greit, det er da opp til henne om hun vil betale for å få en fullt funksjonell maskin som kun skal "kables sammen" for å fungere..... Missliker sterkt slike utspill som legges frem uten at man har sjekket fakta.....mener det står en sticky om å uttale seg skråsikkert.......... Altså, nå er det bare en ting som gjør det rent idiotisk å gjøre noe slikt. 1. Ikke alle oppkoblinger til nettet er like. F.eks hvis man skal tilkobles nettet hos studentskipnader så er det en masse virrvarr som skal fikses (gateway, statisk ip, subnet pluss dns og wins), mens for andre er det bare å finne frem en kabel, stikke den inn i nettverkskort og i veggen og man har inett uten å ha gjordt noe med noen instillinger. 2. Ved installering av OS er maskinen så og si alltid klart til å kobles mot nettet, og skulle noe ekstra kreves følger det med _alltid_ en slags manual eller software som løser det av seg selv uten noen problemer for bruker 3. Det er umulig for en datatekniker å sjekke om oppkoblingen vil fungere for hver enkelt bruker. Se pkt 1. Det jeg skal frem til er at enkelte av det jeg oppfatter blir gjordt når man skal ha en klargjøring er rett og slett unødvendig. Det jeg også skal frem til er at det sykt overbetalt. Ved minstelønn skal altså datateknikker bruke 2,5t på maskinen. Hvor mange tror det er sannsynlig? Ikke jeg iallfall... Endret 30. august 2004 av Atpn Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 30. august 2004 Rapporter Del Skrevet 30. august 2004 Jobber selv på Elkjøp, og om man kjøper klargjøring så gjør man det for å få satt opp internett, lagt inn skriver, evt. satt inn extra komponenter, så vel som windows oppdatering. Vet ikke helt om du er klar over det, men std. minste lønn for en datatekn. er 400,- kr/t + moms...... På de fleste ferdig pc pakker i dag er windows, driver og de fleste skrivere som er på markedet lagt inn. Og ellers alle programmer som er med. Og 1000,- per time er en smule drøyt, 400,- burde dekke time lønn for fagarbeider og gi elkjøp en god slump penger selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg