Gå til innhold

Gmail donasjon; holdningsendring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal man med Gmail da man har Xasamail? http://www.xasamail.com/

Testet nettopp xasamail og må si at det er slett ikke dårlig.

Her er en liten list over fordeler og ulemper jeg fant:

Gmail:

-Har mail notifier (ikon i taskbar som sier ifra når du får mail, denne er et must for meg)

-Mottar mail raskere (fra 0 til 20 sek (går nesten instant å motta mail))

-Husker automatisk mail adresser og foreslår mail i det du begynner å skrive

-Lettere å huske gmail enn xasamail siden det er mer kjennt og kortere

-Er i beta

-Imo penere layout

-Søk funksjon på mail (veldig nyttig når man leter etter en mail og har 5000 mail liggende)

-Mail med svar blir vist som en ryddig og oversiktelig samtale (det ble oppgitt at Xasamail også hadde dette, men jeg så ikke noe til det)

Xasamail:

-Tok 5 og 9 minutter å motta mail :( (testet å sende en fra UiB og en fra gmail)

-Viser størrelsen på mailene

-har reklame link med mailen som sendes

-Har tekstbannere her og der (trodde gmail hadde dette også, men når jeg så etter kunne jeg ikke finne noe :\

-Mulighet for å sjekke ekstern mail

-Har kalender

-Til tider treg responstid på siden (opp til 20 sek)

-Sent mail blir ikke lagret (bug?)

-2gb lagringsplass

-15mb attachment size vs gmails 10mb

Så hvis man ikke er avhengig av kalender og ekstern mail så vil jeg si: Hvorfor velge xasamail når du kan velge gmail?

Lenke til kommentar
Har Xasamail pop muligheter?

Ikke helt sikker, men vet det finnes programmer som lar deg bruke pop med gmail. Forøvrig så finnes det også programmer som lar deg bruke gmail som en nettverks disk du kan mappe opp i windows. Det er mandig hehe.

Btw. Gmail søker gjennom mailen din for å se om den kan finne ord som den kjenner igjen, og kan da gi deg relatert reklame. Det som er fint for oss nordmenn, er at den søker nok for det meste på engelsk, og vil derfor ikke vise noe tekst bannere på norske mailer.

PS. Pop til gmail kommer afaik.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Har pop'et gmail med thunderbird i noen uker nå. Og det fungerer strot sett glimrende. Har også gmail notifier i trey og firefox, så om det var en mail som ikke ville bli lasta ned så får jeg i alle fall grundig vite om den.

Veldig kjekt å bruke gmail som som smtp oxo:D

iacob

Lenke til kommentar
Har pop'et gmail med thunderbird i noen uker nå. Og det fungerer strot sett glimrende. Har også gmail notifier i trey og firefox, så om det var en mail som ikke ville bli lasta ned så får jeg i alle fall grundig vite om den.

Veldig kjekt å bruke gmail som som smtp oxo:D

iacob

gmail notifier i firefox?? bruker den mindre minne enn gmail notifier i tray tro?

smtp gmail i thunderbird er glimrende, sendte meldinger blir en del av "samtalen" i gmail gjennom browser :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...