Gå til innhold

Knitrelyder og røyk fra PC - deretter aske på HK

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!!

jeg har hatt en god del problemer med pcn min i det siste, så jeg tror jeg bare forteller historien fra begynnelse til slutt:

det hele begynte da jeg plugget inn et nytt logitech tastatur som jeg fikk av en kompis- det som skjedde da var at pcn døde, og når jeg prøvde å slå den på igjen skrudde den seg på i et halvt sekund, og så slo den seg av... for å få fyr på den igjen måtte jeg ta ut srømmen å la den være ute en stund å så prøve igjen.. da funket det helt til den kom til pålogging av windows å så hengte den seg opp.. så var det å gjøre den samme leksa om igjen... :mad:

Etter å ha fundert litt kom jeg og en kompis fram til at det måtte være strømforsyningen (q-tec drit) så vi skiftet til en Tt. da slo den seg på hver gang hele tiden , men når jeg begynte å spille, laget den en gjennomtrengende pipelyd, og slo seg av. Derfor tenkte jeg at det muligens vatr prosessoren, så jeg utsatte ikke prosessoren for noe krevende arbeid, og brukte den bare til musikk, film, osv. Men så plutselig i går når jeg slo på pcn, så hørte jeg en knitrelyd, og så at pcn pumpet ut røyk som en dampveivals, så jeg slo av maskinen per omgående, og demonterte hele greia, og da så jeg at det var en stor svart flekk på HK, og det var masse aske på Hk....

System:

Amd Athlon XP 2600+

Abit NF7-s v.20

Twinmos pc3200 512mb

Tt 400w

seagate barracuda 80 gig

er det noen som vet hva alt dette skyldes, og hvilke deler som eventuelt må skiftes ut?? utenom Hovedkortet selvfølgeli??

Setter pris på alle svar :thumbup: '

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

det samme skjedde med mitt hk, etter bruk av q-tec psu. hos meg

var det kondensatorene rundt spenningsregulatoren på hk som røk... ta en

kikk på de største kondensatorene (ser ut som mini-batterier), og se om toppen buler opp.... dersom ikke selve hk'et er skadet, kan du lodde på nye kondensatorer av samme type for å få det til å funke.... (funka hos mai...)

q-tec=besj

-perulme

Lenke til kommentar

1. "Skjønner ingenting! merkelig pc!" er et veldig dårlig emnefelt. Det er nå endret til "Knitrelyder og røyk fra PC - deretter aske på HK"

2. Fint hvis du bruker redigerings-funksjonen i forumet, i stedenfor å lage et nytt innlegg om en liten sak. Dette er ingen chattekanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...