Melfacion Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 sliter litt med å få lydkortet mitt til å funke nå... det er et "es1938 ESS Technology ES1969 Solo-1 Audiodrive (rev 01)" i følge alsaconf. problemet er at når jeg kjører alsaconf så finner den lydkortet, men får følgende beskjed på slutten: Running update-modules... Loading driver... Restoring ALSA mixer settings ... failed: You may want to run 'alsactl restore' manually to view any errors. Setting default volumes... når jeg kjører alsactl restore får jeg beskjed om at den ikke finner noen lydkort. noen conf filer jeg må endre eller noe får å fikse dette? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 nå har jeg satt inn et lydkort til (es1370 eller noe) uten at det utgjør noen forskjell. i tillegg har jeg innstallert alsa fra source uten at det heller gjorde noe som helst utslag... hvis noen har noen tanker setter jeg pris på om dere vil dele de med meg Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sjekka dmesg og prøvd å modprobet manuelt? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 jepp... dvs, ikke etter at det nye kortet er satt inn. kan jo prøve det og, men tviler på at det hjelper Lenke til kommentar
comicz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Dersom du ikke har alsa-utils inne, legg inn de. Kjør alsamixer, unmute og still på Master og PCM. Kjør alsactl store som root. Hvilken distro er dette? Har du fulgt noen guide? Det burde ha gått ganske greit dersom du hadde gjort det. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 comicz: det er desverre ikke så lett. alsa-utils har jeg, har ikke fulgt noen guide. jeg bare fyrte opp synaptic, og søkte etter alsa. installerte alsa-base og alsa-utils. (samt alsamixergui) distro er debian unstable, installert for en måned siden, oppdatert gjennom synaptic senest på fredag. hadde heller ikke noe hell med PClinuxOS (livecd) hvor lydkortene finnes i hardwareoversikten i master control center (mandrake verktøy), men alsactl og alsamixer sier at den ikke finner noen lydkort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå