Arctic Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Lakkering av aluminiumsgrillen har også blitt gjort. (etter å ha brølet litt med den første gang) La meg gjette: Du la grillen ned på et helt plant underlag, og hadde litt for mye lakk på slik at hullene ble tettet av lakk? Skulle akkurat si til deg at det er en fordel å henge finmasket nett opp når det skal lakkes. Men nå har du jo fått det til, så da kan det jo være det samme! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 hvor fant du aluminiumsnettet, og hvor mye koste det?? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kapp av den utpressede "Grillen" for ICE kjøleren på baksiden av kabinettet og erstatt den med en sånn som er vanlig på PSU'er eller grovmasket alu-netting. Looking good Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hva kommer det av att du dropper led kretsen? Ble det problemer med deler eller no sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Ok her var det mange spørsmål på en gang. Tar det "fra toppen". Skal du en slags grill over hullene til viftene på skjermkortet?Hva med netting eller noe lignende? Gjennomsiktige vifter på det skjermkortet... Hva med å sette på ett par lysdioder? Nei, jeg droppet hele grill greia over skjermkortviftene fordi plexi og aluminiumsnett i ett ser F.U.B.A.R ut. Sjekk oppdateringen som jeg legger til nå så ser du hva jeg gjorde istedenfor. Skjermkortet har blåe leds fra før av og det er inget poeng i å modde det noe. Det var heller ikke planen med moonbox prosjektet. La meg gjette: Du la grillen ned på et helt plant underlag, og hadde litt for mye lakk på slik at hullene ble tettet av lakk? Skulle akkurat si til deg at det er en fordel å henge finmasket nett opp når det skal lakkes You bet. hvor fant du aluminiumsnettet, og hvor mye koste det?? 25,- på Clas Olhson. Kapp av den utpressede "Grillen" for ICE kjøleren på baksiden av kabinettet og erstatt den med en sånn som er vanlig på PSU'er eller grovmasket alu-netting. Aldri. Hva kommer det av att du dropper led kretsen? Ble det problemer med deler eller no sånt? Nei, men jeg har brukt endel tid på denne modden her nå og ettersom jeg faktisk har funnet blåe leds nå (med kun 2 føtter), gjør jeg bare ting vanskeligere for meg selv om jeg ønsker å benytte den multifargede. Itillegg så står de jo egentlig ikke i stil med resten i det hele tatt :o Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) DEL IV - Enden av tunnelen. Ah, snart ferdig. Dette er den nest siste oppdateringen på dette prosjektet, iogmed at jeg anser det som rundt 80% fullført. Påtide med en kjapp gjennomgang av hva som har skjedd siden sist: -Alle vindu har blitt tilpasset -Toppvindu ble limt på plass, og tatt vekk fordi det kom i uoverenstemmelser med kabinettet. -Rejusterte plexien og klipte det til med saks - det gikk mindre bra. Brister o.l gjorde at jeg måtte skjære ut nytt vindu. -Negllakkfjerner for å fjerne limet. -Nytt toppvindu (fortsatt fra samme plexiplate) ble montert, denne gang med hårfin nøyaktighet. -Sidevindu med borehull for viftene til skjermkortet. -Sidevindu montert. -Aluminiumsgrill lakkert -Godt resultat etter 2.forsøk. (Hvorfor sier ingen at det blir helt elendig resultat når man legger slikt på et blad? :!: ) -Grill montert. -Valg av lister - Plastpakketeip ble valgt. (Det er denne typen snorer som f.eks ligger rundt ellos-pakker. Steinhardt og bra å bruke.) Så til billedrunden; Mitt herlige fx5900 ultra/1200xp med blåe lys. (Disse var inspirasjonen til prosjektnavnet). Her uten sidevindu montert. Blåe leds (AT LAST!!) og vannbasert kontaktlim. Dette limet skulle vise seg å være særdeles bra. Toppvindu er limt på plass (Dette bildet er fra 1.forsøk hvor limingen gikk helt åt hel... 1 1/2 l brusflasker m/vann stod for vekten. Aluminiumsgrill (lakkert i sort) og toppvindu er plassert. Kun lister mangler, og limingene passer denne gangen perfekt med kabinettet. Finally.. Sidevinduet - "The next frontier". Denne fikk utborrete hull i stjerneformasjon slik at luftstrømningene fra gfx-kortet skulle få litt avlastelse. Samme som over men uten blits. Legg merke til at den nederste viften har fått kun en "halv stjerne" med luftehull, ettersom den lå så langt ned og får egentlig "luftet seg" fra kabinettåpeningene nederst på siden. Nettingen i all sin glans. Kan bare si meg fornøyd med dette. (Beklager dårlige bilder her. Tatt i en fei.) Toppvinduet. Skikkelig montert og ikke med en eneste brist (les tidligere i posten for grunnen til dette). Skal det være så skal det være. Sist, men ikke minst, påkoster jeg meg en liten forstørret versjon av kjøleløsningen i sidevinduet. Klikk på bildet for større versjon. Ok, neste gang gjør jeg meg ferdig med hele modden. Da kommer lister og diodene på plass. Med bl.a en liten "plexibox" finesse. Stay tuned. Endret 12. september 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Lookin' good Btw, hvor kjøpte du de blå ledsene og til hvilken pris? Endret 13. september 2004 av AL3X Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Btw, hvor kjøpte du de blå ledsene og til hvilken pris? 29,- for en pakke med 5stk 5mm dioder på Clas Olhson. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kjempedigg! Ble pen den nettingen og hullene til skjermkort-kjøleren *glede seg til lister og lysdioder* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ble pen den nettingen og hullene til skjermkort-kjøleren Takker og bukker. Hullene ble ikke 1000% midt på, men det kan jeg leve med. Lysdioder og lister kommer snart. Heng med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Legger ved noen flere bilder av nettingen for å bøte på med de dårlige som ble presentert tidligere: Nettingen på høyreside av kabinettet. Om man studerer så ser man de "aluminiumskantene" som skal tildekkes med lister. Dette gjelder forsåvidt rundt hele kassa. Samme side men litt mer skrå. Og til høyre ett bilde uten blits. Look at the pc light up! :!: Oh, glemte å nevne at alle bildene fra del1, del2 og del3 er tilgjengelige her; Bilder DEL I<->Bilder DEL II<->Bilder DEL III Endret 13. september 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er svært lenge siden sist, og ting har skjedd. I'm done! (almost). Vi er skrekkelig nært å få orden på kretsen, som i bunn og grunn har vært irritasjonsmomentet og den største overkommelsen for hele prosjektet. Takket være metkumods (metku.net) sin nyeste HDD-led er ting snart på plass. Forøvrig er selve PC'en ferdig. Ta en titt på bildene under. Alt av lister er lakkert og påklistret. Listene som er brukt er slike pakkestropper man finner på f.eks Ellospakker. The Moonbox in all it's glory. Er svært fornøyd med det "smoothe" resultatet. Hiver inn siste resten iløpet av uken tenker jeg. Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 IngredienserDet meste kjøpt på Clas Olhson - Iallefall en god grunn til å like svenskene. Hmf! Glöm inte Biltema! :!: Nice mod i övrigt, det grafikkortet ser helt sherif ut i det kabinettet! //LD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Biltema - av svensk opprinnelse? Aldri hørt om. Grafikkortet er et Gainward fx5900 Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 svenskene har mye fint de.. IKEA for eksempel Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 hvorfor ikkek gjøre et forsøk på å stealthe cd-rom'en ? eller toppers utført Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hadde vært digg å lagd noe sånt:http://www.pcclub.com/images/cm3/puma1.jpg nja.. kan ikke hjelpe for å tenke "brødrister" når jeg ser den Du mener sånn her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå