int20h Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 3DMark05 rett rundt hjørnet Futuremark skal ha gitt spesielt mye oppmerksomhet til DirectX 9.0 og bygget en helt ny 3D-motor til den nyeste versjonen av benchmarkprogrammet 3DMark. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 uh oh. Betyr dette slakt for "forrige generasjons" kort? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hmm@... Blir vel da å få 200 poen med 9800pro kort!.... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Da stemmer vel disse bildene_ http://members.home.nl/t.los/Screenies/blaat.htm ganske hardcore grafikk Endret 30. august 2004 av genesis Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 heh.. 15 og 5 i fps på 6800 og p4 3.6 ghz.. dette skal bli moro Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Nå er vel poenget med en benchmark nettopp å tyne grafikk-kortet for det det er verd, ikke å få flytende grafikk, så at det er lav median FPS er jo hverken et godt eller dårlig tegn. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Vil den utnytte 64-bits prosessorer da? Er vel på tide at de slenger inn støtte for det... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Fader røske, og jeg som syns jeg får dårlig score i 03 versjonen, og så skal jeg sitte og gremmes over enda dårligere score i 05... Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) her må det litt seriøs overklokking til hvis jeg skal få noen god score med XP 2500 @ 3200 og r9800pro. Tenker vi sier 2xVapoChill, en til GPU og en til CPU jeg Endret 30. august 2004 av Atpn Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Nå er benchmark kappløpet i gang i gjen!.... Lurer på om det støtter HT? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Om det ikke støtter HT og 64bit CPU'er så kunne de like godt ha ventet IMO. Skal bli gøyt å se hvordan det ser ut =) -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Er ikke rart at Futuremark blir godt sponset av produsentene av skjermkort, det er veldig fin grafik i demoene, men jeg vil nok tro at det meste burde være oppnåelig med di gpuene vi har per dags dato. Ta en titt på X-box eller Playstation 2, veldig mange fine spill med utrolig grafikk, er vel heller sånn at spillutviklerene har blitt litt bortskjemt og lager stadig dårligere koder (dermed trenger mer gpu og cpu kraft). Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 det der kommer kanskje til å ødelegge selvtilitten til min pc. 1.7 mhz og gf3 ti200 Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Ta en titt på X-box eller Playstation 2, veldig mange fine spill med utrolig grafikk, er vel heller sånn at spillutviklerene har blitt litt bortskjemt og lager stadig dårligere koder (dermed trenger mer gpu og cpu kraft). True. Har ikke x-box en gpu-brikke på GeForce 3 nivå da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 True. Har ikke x-box en gpu-brikke på GeForce 3 nivå da? Ja det stemmer , er en forholdsvis gammel nvidia brikke Gef3/4 inne i x-boksen, men det hindrer dem ikke å få flotte spill som for eksempel :Sudeki. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Ta en titt på X-box eller Playstation 2, veldig mange fine spill med utrolig grafikk, er vel heller sånn at spillutviklerene har blitt litt bortskjemt og lager stadig dårligere koder (dermed trenger mer gpu og cpu kraft). Hva slags spekulasjoner er dette egentlig? Synes det blir litt vel søkt. Det er klart det er mye lettere å optimere for én plattform som de gjør for konsollene. Hva som kom først av høna og egget (cpu/gpu-kraft og krevende spill) blir en litt meningsløs diskusjon. Synes det er bra at de som utvikler spill hever lista, og at det stadig går fremover på hardware-fronten. I tillegg så synes jeg ikke akkurat at ps2 og xbox har "utrolig" grafikk sammenlignet med en bra PC. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Nå da, hadde di optimalisert koden sin riktig så hadde vi vell ikke sett alle disse patchene som blir utgitt hele tiden. Selvsagt så kan man ikke sammenligne en PS2 som koster 1500-2000 kroner med en Pc som koster minst 10.000 kroner, skulle da bare mangle, men faktisk så er grafikken veldig fin på disse spillkonsolene uten at di har GPUer som koster 3000+kr. Har lest flere ganger på blandt annet www.beyond3d.com at koden har vært litt crappy pga at di har blitt presset til å gi ut spillet før tiden, også typisk at når et spill ikke har blitt som forventet så skylder di på tidspress. I doom 3 så har det blitt funnet en optimalisering av koden som faktisk kan gi en ytelseøkning på opp til 10fps, tar man denne pluss optimaliseringen av driveren til Ati så får man et betraktelig ytelseøkning. John Carmack kom selv med utsagn om at han kunnet ha gjort ting annerledes i nettop et interju på denne websiden, i henhold til valg av kodingen i doom 3. edit: Ps burde vell egentlig sagt i det første innlegget at de bruker mindre tid på å finpusse koden og på å optimalisere den maks. Endret 30. august 2004 av Malvado Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Joda, man kan optimalisere til krampa tar en. Og jeg er stort sett enig med deg. Men følte bare at jeg måtte kommentere utsagnet: spillutviklerene har blitt litt bortskjemt og lager stadig dårligere koder Edit: For å komme med en on-topic-kommentar så synes jeg det er bra at man har gått mer og mer bort fra å vektlegge syntetiske benchmarks. Futuremark er sikkert veldig flinke, det er ikke det, men synes tester med f.eks. Fraps sier mer om hardware-ytelse. Endret 30. august 2004 av arciryon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå