Gå til innhold

En helg med Samsung E800

eolsen

Anbefalte innlegg

Fikk den utlevert på fredag så jeg har ikke fått noen lang erfaring med denne telefonen, men kan allikevel komme med noen betrakninger.

Positive sider:

- Meget god lydkvalitet

- Høy ringelyd og imponerende toner

- Høytalerfunksjonen fungerer glimrende og mottaker trodde ikke på meg når jeg avslørte at jeg brukte høytalerfunksjonen på en mobiltelefon.

- Enkelt og særdeles brukervennlig menygrensesnitt. Har alltid vært Nokia og

SonyEricsson-bruker og følte meg hjemme med en gang.

- Selv om denne telefonen er knøttliten tror jeg faktisk den er et kupp for

svaksynte for telefonen viser usedvanlig store og tydelige tall i displayet.

Negative sider:

- Ikke auomatisk stor bokstav etter punktum (sms).

- Litt tungvindt å finne frem symboler (komma, punktum, spm.tegn etc), men jeg

mistenker dette er en vanesak.

- Klumsete tilkobling av portabel handsfree (må av med beskyttelsesdeksel og

det er på en måte positivt at Samsung velger å beskytte alle åpninger for støv

og skitt, men denne løsningen virker litt skjør.)

- Kan ikke vibrere og ringe samtidig(!) Kan vibrere først og så gå over på

toneringing, men ikke begge deler samtidig.

Mindre irritasjonsmomenter

- Hadde vært fint å kunne justere tekst/tall-størrelsen for oss som ikke har

problemer med synet. Noen ganger har man følelsen av å sitte med et verktøy

fra Hjelpemiddelsentralen.

Generelle erfaringer

Ladet telefonen ferdig til lørdag morgen (ca 08) og har ikke ladet den siden. Nå (mandag kl 10:30) er det 1 strek igjen (av totalt 3) på batteriet og jeg har en total samtaletid på like under 40 minutter. Den har forøvrig stått på 1 strek siden en lengre samtale rundt kl 20 i går kveld og har ikke gitt fra seg en eneste klagelyd enda.

Kameraet er helt greit, men ikke noe mer. Tar meget gode bilder i lys, men i halvmørket blir det kornete. Blitslyset hjelper ikke noe særlig og har en tendens til å lyse opp bakgrunnen mer enn objektet man tar bilde av.

Telefonen mangler blåtann og dette blir nok et stort minus for mange. Jeg bruker imidlertid ikke mobiltelefonen til datakommunikasjon (da bruker jeg eget PCMCIA-kort i stedet) og blåtann-headset har jeg hatt altfor mange av som ikke virker til at jeg er fristet til å forsøke igjen. En kraftig batterimisbruker er denne protokollen også - i hvertfall foreløpig - så jeg klarer meg helt fint med ledning.

Telefonen leveres forøvrig med et kjekt (men kanskje litt harry?) halsbånd som fungerer som portabel handsfree. Det er vel Samsungs store ønske at alle stolte eiere skal flashe rundt med mobilen rundt halsen som levende reklameplakater. Jeg er vanligvis den som sukker av slik mobilflashing, men med denne sexy lille saken må jeg innrømme at til og med jeg kommer til å bruke halsbåndet utenfor kontordørene en gang eller to :)

Alt i alt er dette et absolutt anbefalt kjøp. Dette er ikke bare et designmessig scoop fra Samsung, men E800 er også en telefon som gir en klar kvalitetsfølelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...