tvamp Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei folkens. Er på utkikk etter en mp3-spiller (minnebasert) med diktafon-mulighet. Ser i en del spesifikasjoner at noen av mp3-spillerne kan brukes som diktafon. Er det noen som har erfaring med denne funksjonen? Tenker meg å bruke denne i f.eks. møter, der spilleren kan brukes til å ta opp det som blir sagt, for å lette referatskriving i ettertid. Lydkvaliteten ved slike opptak er ikke viktig, utover det at det skal være tydelig, og uten bruk av ekstern mikrofon Noen som har prøvd dette? Den lokale elkjøp hadde denne: CREATIVE CTMUVOTX256MB Men å få lov til å prøve den var ikke aktuelt... Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 jeg har asono soundhub og den kan brukes som diktafon, opptaket lagres i mp3 format og du avgjør selv hvilken kvalitet du vil ha på opp taket, alt fra 12 til 128 bitrate tror jeg. HAr ikke prøvd den så mye , men den fungerer ganske bra tror jeg mvh nerd-light Lenke til kommentar
-M- Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg var i utgangspunktet kun ut etter en digital diktafon, men oppdaget at prislappene på de fort kommer opp i det samme som en mp3-spiller m/ radio. Dermed ble fokus endret. Lydkvaliteten er ikke viktig, så lenge at jeg kan høre hva som blir sagt. Jeg er mest opptatt av pris, og ser at det er flere 128 mb-alternativer (m/ radio) til rundt 700 kr. Kan dere ta en titt på utvalget til Datakjeden Trondheim, og komme med forslag? Sekundært (ikke nødvendig) er det kjekt med litt rekkevidde på mikrofonen samt evt. mulighet for å koble til ekstern mikrofon (noe som jeg imidlertid tror jeg usannsynlig å finne på en billig sak). På forhånd takk for hjelp! Endret 24. januar 2005 av -M- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå