IceCone Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei jeg vurderer å kjøpe et av følgende lydkort. Har sett litt på disse to: SB audigy 2 SB audigy 2 ZS Er det noen forskjell i lydkvalitet på disse? Jeg har i utganspunktet ikke lyst på mer enn 5.1 høytalere, så da burde vel valget falle på det billigste av disse kosrtene ettersom ZS har mulighet for 7.1. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
PungMastah Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 den siste der! helt klart! den er best! har et selv, og det er det beste lydkortet jeg har hatt! Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Der er ikke noe særlig forskjell internt i de to kortene (begge kortene støtter 7.1 forresten. Det er bare Live! kortet some ikke har 6.1 og 7.1). Audigy 2 kortet har ikke breakout box/front panel derimot, og ikke utgang for joystick eller Firewire (slik som på ZS). Ellers er den ikke THX sertifisert (oh no!), mangler ASIO 2.0 latency flerspors-opptak support (noe du sikkert aldri vil trenge, hvis ikke du driver med musikk-produksjon på PC da ), og software bundelen er litt mindre (enkelte kalibrerings-programmer for THX o.l. mangler). Ellers er det noen folk som har hatt problemer med software'n/driverene til Audigy 2 kortet, men jeg regner med at den har vært i salg såpass lenge nå at de problemene er vekke for lengst. Allikevel, prisforksjellen på de to kortene er jo ørliten, og ZS'en har jo vært ute en stund og, så hvorfor ikke bruke 200 kr. mer på noe av det beste Creative har å by på? Bra for gaming og ellers vanlig PC-underholdning, men hvis du er audiofil anbefaler jeg at du tar en titt på andre lydkort-produsenters produkter (men det trenger jeg vel ikke å si hvis du faktisk ER audiofil, hehe). Endret 30. august 2004 av CosmoK Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Audigy 2 kortet har ikke breakout box/front panel derimot, og ikke utgang for joystick eller Firewire (slik som på ZS). På mitt Audigy 2 så er det hvertfall firewire utgang Les testen til hardware.no her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2648&side=7 Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Yepp, men jeg trodde han mente Audigy 2 Value kortet. Jeg ser nå at det finnes fremdeles Audigy 2 kort rundt omkring, som såvidt jeg vet er ikke i produksjon lenger men selges fremdeles i butikker. EDIT: Testen du henviser til er ZS kortet ja, ikke Audigy 2 eller Audigy 2 Value kortet. Endret 30. august 2004 av CosmoK Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Tusen takk for svar! I utgangspunktet tenkte jeg å kjøpe et 5.1 høytalersett å koble til kortet. Etter å ha tenkt meg om litt har jeg slått dette fra meg, delvis på grunn av kroner og delvis på grunn av at jeg ikke har noe sted å plassere bakhøytalere (blir mye stress med stativer foran pulten.) Jeg driver ikke med hverken musikk eller filmtitting på PC'en. Kun gaming og litt musikk. Til dette regner jeg med at Audigy 2 holder til mitt bruk. Ellers er den ikke THX sertifisert Det står jo at den er det da... Valg av høytalere og kort ble derfor som følger: Audigy 2 I-trigue L3450 Mine gamle crappy kardon/harman høytalere tar jeg med meg på jobben Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) QUOTE Ellers er den ikke THX sertifisert Det står jo at den er det da... Yes, jeg tenkte på Value kortet når jeg skrev det.... Endret 31. august 2004 av CosmoK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå