Gå til innhold

Hvor mye er denne PC'n verd?

Anbefalte innlegg

Jeg skal nedgradere og en jeg kjenner skal oppgradere PC'n sin. Jeg ønsker en rettferdig pris på denne: (sett gjerne pris på hver komponent)

* Kabinett: Colorcase Elle-G (stilig sort) med 300W Codegen PSU

* HK: Epox 8RDA+ Nforce2 med 6xUSB2.0, 3xFirewire,8xAGP, LAN, Sundstorm lyd, gode overklokkingsegenskaper, ekstra god kobberkjøler på NB.

* Skjermkort: Asus Geforce4 Ti4200 64MB (raskere enn 128MB-kortet), god vifte for ok overklokking

* CPU: AthlonXP 2500+ (ulåst barton) @ 3000+ (200MHz x10,5 = 2,1GHz) med 1,70V

* Kjøler: Husker ikke navn, men den er ganske stillegående, 2500rpm, har kobberbunn og holder CPU'en på max 57°C

* Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB (8MB-versjonen), stillegående og rask.

* Twinmos PC3200LL (CL2.0) 512MB (En brikke)

* 52x CD-brenner, 16x DVD-leser (combo) i matchende farge til kabinettet.

* Trådløst tastatur og mus: (Logitech Cordless Desktop Pro)

* Floppy

Kjøperen har tenkt å bruke systemet som det er inntil videre, men vil kjøpe nytt skjermkort og en 512MB-brikke til om noen måneder for å ta i bruk begge minnekanalene. Kjøper har skjerm fra før av. Han kommer til å bruke den til å se film, høre musikk (ingen ripping eller redigering av noe slag), spilling, CD-brenning etc.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal nedgradere og en jeg kjenner skal oppgradere PC'n sin. Jeg ønsker en rettferdig pris på denne: (sett gjerne pris på hver komponent)

* Kabinett: Colorcase Elle-G (stilig sort) med 300W Codegen PSU

* HK: Epox 8RDA+ Nforce2 med 6xUSB2.0, 3xFirewire,8xAGP, LAN, Sundstorm lyd, gode overklokkingsegenskaper, ekstra god kobberkjøler på NB.

* Skjermkort: Asus Geforce4 Ti4200 64MB (raskere enn 128MB-kortet), god vifte for ok overklokking

* CPU: AthlonXP 2500+ (ulåst barton) @ 3000+ (200MHz x10,5 = 2,1GHz) med 1,70V

* Kjøler: Husker ikke navn, men den er ganske stillegående, 2500rpm, har kobberbunn og holder CPU'en på max 57°C

* Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB (8MB-versjonen), stillegående og rask.

* Twinmos PC3200LL (CL2.0) 512MB (En brikke)

* 52x CD-brenner, 16x DVD-leser (combo) i matchende farge til kabinettet.

* Trådløst tastatur og mus: (Logitech Cordless Desktop Pro)

* Floppy

Kjøperen har tenkt å bruke systemet som det er inntil videre, men vil kjøpe nytt skjermkort og en 512MB-brikke til om noen måneder for å ta i bruk begge minnekanalene. Kjøper har skjerm fra før av. Han kommer til å bruke den til å se film, høre musikk (ingen ripping eller redigering av noe slag), spilling, CD-brenning etc.

Og dette skal du nedgradere? Til hva?

Denne maskinen duger jo knapt til CS (originalen) ... ok, kanskje ikke så ille, men denne maskinen er ikke verdt mye.

Edit: skriveleif

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar
Bruksverdi+Kompispris..4k

Det var noe slikt jeg hadde sett for meg ja. (1800kr og "ubrukelig" hallo :roll:)

Og dette skal du nedgradere? Til hva?
Til Celeron 766@1150, 1,5 GB PC133 Ram, Radeon 9200, 20+160+200GB harddisker + TV-kort. (Jeg har dette fra før og skal kun bruke den til mp3, film, TV-opptak, og kontorarbeid). Når jeg får solgt laptopen også så blir det oppgradering igjen. (Ny bærbar med Athlon64 90nm)

Er dette OK til en som trenger noe slikt?

* Kabinett: Colorcase Elle-G (stilig sort) med 300W Codegen PSU 400kr

* HK: Epox 8RDA+ Nforce2 med 6xUSB2.0, 3xFirewire,8xAGP, LAN, Sundstorm lyd, gode overklokkingsegenskaper, ekstra god kobberkjøler på NB. 600kr

* Skjermkort: Asus Geforce4 Ti4200 64MB (raskere enn 128MB-kortet), god vifte for ok overklokking 500kr

* CPU: AthlonXP 2500+ (ulåst barton) @ 3000+ (200MHz x10,5 = 2,1GHz) med 1,70V 500kr

* Kjøler: Husker ikke navn, men den er ganske stillegående, 2500rpm, har kobberbunn og holder CPU'en på max 57°C 100kr

* Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB (8MB-versjonen), stillegående og rask. 700kr

* Twinmos PC3200LL (CL2.0) 512MB (En brikke) 600kr

* 52x CD-brenner, 16x DVD-leser (combo) i matchende farge til kabinettet. 300kr

* Trådløst tastatur og mus: (Logitech Cordless Desktop Pro) 300kr

* Floppy 0kr

Totalt: 4000kr

Lenke til kommentar

Den er verdt mellom 2000 og 2500 ikke mer enn 2500.

Hadde det verdt min pc så hadde jeg solgt den til en kamerat for maks 2000kr. spørs jo også hvor gammel den er. Men 2000 vis den er mindre enn 4 måneder. 4 til 12 måneder så er den verdt en 1700 og er den over 12 måneder så lurer du bare kameraten din. da hadde jeg heller bedt han kikke på www.dell.no de har en veldig grei ny pc til 2500 ca. før moms. nå om dagen. da kan han putte i de delene han trenger ekstra. da.men uansett jeg kan jo si det at jeg ville ikke gitt mer enn 1500 for den pc'en vis den var over 12 måneder.

Grunnlag for pris reduksjon ved alder er at deler til pc'er går i stykker. spesielt harddisker og ram. har verdt borti 2 rambrikker de siste 3 måndene som har gått i stykker.

Lenke til kommentar

3500

Dette er en helt grei PC, som ligger ca rundt dette. Det ville vært tåpelig å selge den for mindre enn dette. Mn må tya prisantydningene i dette forumet med en klype salt da de fleste her ville ha KREVD penger for å ta imot Pc'en din :no:

Lenke til kommentar
Mn må tya prisantydningene i dette forumet med en klype salt da de fleste her ville ha KREVD penger for å ta imot Pc'en din :no:

Enig! PC'n er helt grei den, og alternativet for kjøperen er å handle den billigste ferdigPC'n på Elkjøp (eller lignende). Det koster fort 6-8000kr og (altså dobbelt så mye som de høyeste forslagene her) og gir kan sansynligvis lang lavere ytelse både i spill og andre ting. For ikke å snakke om mindre ram og diskplass..

Det han har fra før er et takras av en PC.

Så, ja, jeg tar forslagene med en klype salt og føler ikke at jeg lurer kameraten min selv om jeg vil ha 3-4.000. Hvis jeg hadde 3-4000 å handle PC for ville jeg garantert vært på leting etter noe slikt. (Men nå er jeg ikke på utkikk etter noe slikt så da ville jeg jo naturlig ikke bydd 3-4000 for noe jeg ikke trenger. Det måtte i så fall blitt et skambud på ca 2000 slik at jeg kunne tjent noen kroner på å selge den videre).

Lenke til kommentar

VIKTIG OPPDATERING: NÅ ER DEN SOLGT

Han trengte ikke alle delene jeg nevnte men her er prisen jeg fikk:

* Kabinett: Colorcase Elle-G (stilig sort) med 300W Codegen PSU 400kr

* HK: Epox 8RDA+ Nforce2 med 6xUSB2.0, 3xFirewire,8xAGP, LAN, Sundstorm lyd, gode overklokkingsegenskaper, ekstra god kobberkjøler på NB. 500kr

* Skjermkort: Asus Geforce4 Ti4200 64MB (raskere enn 128MB-kortet), god vifte for ok overklokking 500kr

* CPU: AthlonXP 2500+ (ulåst barton) @ 3000+ (200MHz x10,5 = 2,1GHz) med 1,70V 500kr

* Kjøler: Husker ikke navn, men den er ganske stillegående, 2500rpm, har kobberbunn og holder CPU'en på max 57°C 0kr

* Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB (2MB-versjonen), stillegående og rask. 600kr

* Twinmos PC3200LL (CL2.0) 512MB (En brikke) 500kr* Floppy 0kr

Totalt: 3000kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...