Covcon Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Blir dette bedre eller billigere enn å kjøpe et makrofilter? Endret 2. september 2004 av Covcon Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Nå sitter jeg klar til å bestille her, det jeg har tenkt å kjøpe er kamera, minnekort og lader med batterier. Alt kommer på 2.796kr. Noen som har noen kommentarer til denne kombinasjonen? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Tror det følger med lader med kameraet. Ellers er det helt ok. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Det følger ikke med lader, det er bare til de dyrere versjonene det følger med mye ekstra utstyr. Og jeg har bestillt nå, håper å få det på lørdag, venter å få det på mandag. EDIT **** Tror det følger med batterier, her det lista. Leveres med: Reim 16 MB xD-Picture Card USB kabel Video kabel CR-V3 Lithium batteri 2 stk CAMEDIA Master 4.2. Hvis de er oppladbare så ender jeg opp med 6 gode oppladbare batterier og 4 "dårlige" Endret 2. september 2004 av Carrox Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Blir dette bedre eller billigere enn å kjøpe et makrofilter? Bedre? Jeg har ikke testet det enda. Har ikke kameraet her og har ikke hatt mulighet til å teste. Må jo finne ut hvilke avstand som er best. Tror ikke at det vil fungere bedre enn orginalt. Skal poste et par bilder når jeg er ferdig. Billigere? Klart! Har ikke tenkt å tjene meg rik på dette. En orginal macrkonverter + en CL4 ring koster ca 1000. Jeg skal nok klare å presse prisen ned til 200kr. Jaja. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Så ut som en greit løsning, Carrox. En korrigering til batteriene: De to Lithium-batteriene er engangs. De holdt dessuten ikke særlig lenge, i allfall ikke i forhold til mine 2100 mAH-batterier, somer dritseige. Så med de antatt medfølgende 1700 mAH-batteriene (+ lader som jeg allikevel tipper følger med) og de ekstra batteriene du bestilte, er du godt skodd. Når du får spart opp noen slanter til, kan jeg anbefale en eMagic X-drive II i stedet for flere minnekort. Se denne: eMagic X-drive II-link. Den koster for tiden en snau tusing uten disk. Skaffer man seg så en billig liten 2.5" disk (for bærbare), det holder jo faktisk lenge ed en liten 10GB-disk, har du bøtter og spann av lagring på tur. I tillegg har du da en flyttbar disk du kan bruke til andre ting også. Den har kortleser for 6-7 minnekort, men ikke XD-kort, så det trengs en CompactFlash til XD-kort adapter (koster noen få hundre). Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg pleier ikke reise på så lange turer at jeg tar så mye over 100 bilder, så jeg tror ikke jeg trenger noe mer. Kan jo kjøpe et ekstra minne kort hvis jeg føler for det. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Nå har jeg fått kameraet og tok en liten zoom test: Uten zoom og Med zoom. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Grattis med nytt kamera da! Ta godt vare på det . Har mistet ett allerede. Har skrevet navnet mitt på nr2 med rissepenn.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå