Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny mp3/cd spiller til bil

Anbefalte innlegg

Hallo...

Har nettopp kjøpt meg ny bil, og må nå investere i en ordentlig mp3/cd-spiller :)

Da jeg ikke kan noe om slike spillere, kommer jeg hit for hjelp.

Mine krav;

-Spiller mp3

-Koster max 4000

-Har gode muligheter for å "oppgradere" senere med nye høytalere, bass osv.

Si ifra om jeg trenger forsterker også/hva det eventuelt er godt for.

All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ville jeg ikke gått for hverken RF eller Sony. Om det er lydkvalitet og brukervennlighet som står i sentrum kommer en ikke utenom Pioneer og Alpine. Clarion har også etpar bra spillere i din prisklasse, men personlig ville jeg gått for følgende:

Spiller:

Alpine CDM-9805R eller Pioneer DEH-P7600MP

Høyttalere:

Soundstream komponentsett XSC.6, pris på dette er 1290. Rent subjektivt kan jeg nevne at en som hadde et RF sett til 5000 bytta til dette og var mere fornøyd med det enn RF settet ;)

Mer info om Soundstream finner du her.

Du bør egentlig ha forsterker uansett og ikke kjøre fra forsterkeren på spillern, men det kan du ta senere når du får penger til det.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Går du for det settet jeg anbefalte så kan du jo bare å spørre forhandler om montering. sfh her på forumet fører dette ;)

Hovedsakelig er det kickpanel, eller dørmontering for mellomtone/bass elementene eller dashmontering for både det og diskant. Diskanten bør i alle tilfeller dashmonteres.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

sfh er en på forumet, og ja, du kan bestille både høyttalere og spiller fra ham.

Klikk her for å sende PM eller her for å sende mail :) han flytter til UK snart vet jeg men om han ikke er tilgjengelig, kontakt Glenn for å få info om den forhandleren som er nærmest der du bor :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Fronten er nok motorisert..;)

Har du sjekket Pioneer deh80mp, denne har en meget kraftig innbygget forsterker, som kan dra 6x9, frontsett og 2x10" subber. Men blir ikke så bra bass, men det går.

Om du kjøper denne kan du sette 6x9 + frontsett på spilleren og en monoblokk til en eventuell subb..;)

Koster kanskje bittelitt i overkant av 4k..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...