Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et lite html-skjema med bla. et tekstfelt som sendes til en servlet, problemet er at linjeskift fra tekstfeltet forsvinner nå servleten henter strengen slik at all teksten kommer sekvensielt. Det ser ikke spesielt bra ut på en utskrift lenger.

Hvordan kan jeg få lagret strengen med linjeskiftene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linjeskiftene forsvinner nok ikke, men de ligger der vel kun som CR/LR eller noe i den duren og vises ikke. I PHP f.eks kan man bruke en funksjon nl2br() (newline to break) som bytter ut linjeskift med <br>, jeg regner med at du er ute etter å gjøre det samme?

Lenke til kommentar

Kan ikke et eneste statment php, men det høres plausibelt ut... linjeskiftene kommer bare i kildekoden til utskriften.

Jeg vet det finnes en klasse for sånt i java også, men aner ikke hvor jeg finner den.

[ Denne Melding var redigert av: mailman13 på 2002-05-05 14:19 ]

Lenke til kommentar

En ting du kan gjøre er å bruke <pre> taggen. Da vil 'n' bli skrevet som linje skift. Du kan endre skrifttype og utseende for predefinert tekst med CSS.

Hvis du vil ha en 'nl2br-løsning' :

Code:

String message = request.getParameter("din_parameter");
StringBuffer mesBuf = new StringBuffer(message);
for(int i = 0; i < mesBuf.length(); i++){
if(mesBuf.charAt(i) == 'n'){
mesBuf.replace(i,i+1, "<br>");
i++;
}
}
message = mesBuf.toString();

KA

http://andersen.homeip.net

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: WooooHa ! på 2002-05-05 20:27 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: WooooHa ! på 2002-05-06 15:29 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: WooooHa ! på 2002-05-06 15:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...