Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jøss, sier du "hei neger" til en afrikaner? ja så klart og sier hei pakkis til en fra pakkistan.... klart d fjott Norsk jente med asiatisk utseende. evt orientalsk, asiatisk er litt bredt... Flott at du er flink til å nyansere du så flott at du er så flink til og argumentere Lenke til kommentar
Elena=) Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ikke enig i d nei... Lenke til kommentar
GTS Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 så flott at du er så flink til og argumentere Så flott at du kan og/å regelen. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hadde vært som om Anne Kath (hun fra blablabla på nrk1) hadde reist til kina å blitt frøken kina om fire år. Er ikke mye som representerer stormakten kina i den skrotten. Absolutt ikke! Denne jenta er halv norsk, og er født og oppvokst i Norge. Heeelt forskjellig. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jøss, sier du "hei neger" til en afrikaner? ja så klart og sier hei pakkis til en fra pakkistan.... klart d fjott jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... Endret 1. september 2004 av Jerre Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jøss, sier du "hei neger" til en afrikaner? ja så klart og sier hei pakkis til en fra pakkistan.... klart d fjott jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... hvis jeg skal beskrive den personens utseende ja... Så flott at du kan og/å regelen. fullstendig klar over at jeg ikke kan den. 6 i engelsk, 3 i norsk... den dagen de kutter ut ibsen og (<- var den rett?) nynorsk i skolen skal jeg lære meg den. btw: du kan fortsatt ikke argumentere. Endret 1. september 2004 av Hyrlen Lenke til kommentar
GTS Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 btw: du kan fortsatt ikke argumentere. Jeg diskuterer ikke med personer som ikke klarer å skrive innlegg med stor forbokstav. "Capital letters you know..." Nei fra spøk til alvor, jeg orker ikke kaste meg inn i dette. Så "jippi", du vant... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) ivar aasen nei ibsen... Villanden var mitt store mareritt. Så "jippi", du vant... premie? Endret 1. september 2004 av Hyrlen Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hva har ibsen med rettskriving å gjøre? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hva har ibsen med rettskriving å gjøre? ingenting. bortsett fra at d er pensum i norsk, Og at d er bortkastet tid og lære meg dette isteden for å lære meg OG/å regelen. Derfor lærer jeg meg ikke Og/å regelen i protest mot norsk faget som d er nå. Men nå prater jeg tull igjen... den dagen de kutter ut ibsen og (<- var den rett?) nynorsk i skolen skal jeg lære meg den. btw: ironi... Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hadde vært som om Anne Kath (hun fra blablabla på nrk1) hadde reist til kina å blitt frøken kina om fire år. Er ikke mye som representerer stormakten kina i den skrotten. Absolutt ikke! Denne jenta er halv norsk, og er født og oppvokst i Norge. Heeelt forskjellig. Får lage et prisutdelingsprogram som heter Frøken semi-norsk, da vettu. Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Så hvor går linjen? I dette eksempelet er ting ganske tydelig.. Men om jenta er naturlig gyllen i huden, har sort hår og ser f.eks litt pakistansk eller iransk ut, skal du da nekte jenta å delta? Vanskelig å si. Personlig synes jeg vedkommende skal være født og oppvokst i Norge. Samt ha et vestlig utseende. Alt annet enn det står i strid med navnet på prisutdelingen, imo. Men som sagt, det er vanskelig å si siden det finnes en del fall hull. Jeg ville nektet henne i å delta, ja. Altså, ikke misforstå. Jeg ser på Shabana Rehman som en norsk kvinne. Men jeg kommer ikke unna følelsen av at det ville kollidert å ha henne med i Frøken Norge. Skurrer for mye. Lenke til kommentar
Term Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Irriterende mye idiotiske innlegg her. Skulle nesten tro at vi fortsatt vi levde i førkrigstiden med alle fordommene som er her inne. Er det værre enn å betegne alle som har fått norsk statsborgerskap som norske? Jeg ser ikke problemet i det. Om de en eller annen gang har vært innvandrere...so what? Om man skal begynne å forske på det kommer alle fra afrika, men det blir teit m alle skal representere afrika igjen. Geeez det er kun landegrenser, og hudfarge har ingenting med hva slags person som er der. Religion og oppvekst har sitt å si i holdninger til forskjellige ting, men hudfargen er så uvesentlig som det bare er mulig å bli. Lær dere å leve i et flerkulturelt samfunn gutter (og jenter?) og bli mer storsinnede. Ett eksempel på hva normenn tenker: En hvit banker deg...så hater du han å ikke alle hvite. En mørkhudet banker deg opp å plutselig hater du alle mørkhudede. Jeg har sett akkurat dette alt for mange ganger. Blir så forbannet på slike folk. Endret 2. september 2004 av Term Lenke til kommentar
Paull Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Altså - som jeg har skjønt det går konkurransen ut på å kåre den snadreste dama i landet. Om dommerene har funnet ut at hun faktisk _er_ det, og at hun er her på lovlig grunnlag, så er det jo ingen problemer? Konkurransen heter jo tross alt ikke "Frøken AriskNorsk". (Selv om mange her sikkert kunne tenkt seg en sånn en) Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Uff folkens! Min mening er at det er ikke noe problem så lenge deltakerenen er norsk på¨innsiden og er "en av oss". Men hvis det hadde kommet en Thailender hit til Norge og 5 uker etter det blitt med på Miss Norge. Da hadde jeg nok reagert. Er selv halvt dansk. Mener dere da at jeg ikke skal kunne delta i mister Norge?(hvis noe slikt finnes eller hadde finnest) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Men hvor mye frøken norge er det egentlig som blir igjen hvis vi skal slippe inn alle de som har norsk pass? men hvis de har nosk pass så er de jo norske da. så derfor ville jo alt være igjen hvorfor er det så vanskelig at en som ikke er "100% norsk" vinner frøken Norge? får dere følelsen av å være verdt mindre da eller? eller noe annet? jeg mener at så lenge de har norsk pass og har bodd i landet i mer enn 5 år så er de fult ut norske og har lov til å være med i frøken Norge (5 år for å slippe folk som "hopper" inn i landet bare for å være med og så flytte igjen" Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Nå gidder jeg ikke lese igjennom tråden her bare for å få med meg alt det har vært snakk om. Men som svar på det opprinnelige spørsmålet så synes jeg ikke orientalske mennesker har noe å gjøre i en frøken norge konkurranse. På lik linje med trådstarter er ikke jeg heller noen rasist. Men hvor mye frøken norge er det egentlig som blir igjen hvis vi skal slippe inn alle de som har norsk pass? Og spør du meg, så holder det ikke at du er født og oppvokst i norge. Ser du ut som en kineser, though luck. Bli med på noe annet i stede. Dette høres unektelig rasistisk ut. Men det handler om samme skjebnen CL har gått inn i. CL skulle i utgangspunktet bare handle om de lagene som vant hjemmeligaen, i en heidundrendes superliga for å finne ut hvem som er best i Europa. Men så dukket det plutselig opp flere lag i fra hvert land, og hele konseptet ble ødelagt. Nei, frøken norge er for hvite kvinner. Hvem er det dessuten æren går til hvis en kineser skulle vunnet. Norge? Riiight.. Jeg ser ponget.. Men er redd det er vanskelig å gjennomføre. Vi er blitt mer av en smeltedigel etter at vi har sluppet inn så mange utenlandske. På godt og ondt. Men det var denne integreringen da.. Hvor blir det av den hvis vi skal "heisann, du får ikke være med, du ser ikke norsk ut!"... Dessuten innbildte jeg meg at "Frøken Norge" også baserer seg på telefonstemmer? Eller er det totalt feil? I så tilfelle er det jo "folket" som har bestemt at hun skal vinne. Så la henne gjøre det da . Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Menneskeraser finnes ikke, og det burde de fleste oppegående ha fått med seg. Har du kritthvit hud, lyst hår og blå øyne er det ikke noe i veien for at du har mer tilfelles genetisk med somalieren nede gata, enn du har med en kompis med samme utseende som deg selv. jeg for øvrig fullt faen i hvemk som vinner Frøken Norge, så lenge jenta har vett i hodet og kan representere norge som nasjon gjennom meninger og handlinger. Menneskeraser finnes, vi er genetisk forskjellige på den måten at enkelte "raser" har lettere for å få hjerte og kar sykdommer mens andre har større sjangs for å få kreft. Dette har ikke noe med veriden av et liv eller rase å gjøre men når man snakker om rase i dagens samfunn så er det snakk om de medesinske forskjeller. Nå husker ikke jeg sånn i farten hva det hvar som skilt oss alle men kan finne det ut senere i dag. Så vi vil få ny styrker og svakheter med blanding av "rasene" noe det bestandig har vært-> man kan tenke slik at holder man seg innenfor "slekta" les ariere) så vill det en gang i tiden bli innavel og det er jo ikke spesielt styrkende for å si det sånn. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Forresten så henne på tv idag og eg må eg fikk sjokk! Hun var langt fra så vakker (ok nå snakker eg kun om utseende og ikke personlighet eller rase) som eg trodde. Mener forsatt hun fra bergen var mye penere blond eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå