Gå til innhold

thailender vant frøken norge?


anon12234

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare kalle henne en kapitalistisk nazijøde når vi først er i gang? :roll:

 

Jeg sier som jeg har sagt før: Har hun norsk statsborgerskap, er hun norsk. Enkelt og greit. Visse personer her i tråden mener at man skal ha restriksjoner på hva innvandrere som ikke ser ut som nordmenn skal få lov til. Vet dere hva? Det er absurd. Rett og slett absurd. Det blir det samme som at en skal på bussen og sjåføren sier: "Nei, jeg beklager, her framme i bussen kan bare hvite nordmenn sitte."

 

Hmm, hvor har jeg nå hørt det før..? :hmm:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe som er litt gøy er at hun i store deler av tråden har gått under "thailender". Om hun har norsk statsborgerskap, er født og oppvokst her, og en av foreldrene er opprinnelig norske, da ser jeg ingen grunn til at hun skal beskrives som "Thailenderen"..

 

Hun er jo da faktisk norsk... jeeez...

så du mener tråden skulle het "norsk jente med litt thailandske gener vant frøken norge?" ?

 

jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... Og hvis jeg skal beskrive en vennine som har litt thai i sitt utsende sier jeg at hun er en thailender. har ikke aning om hva de i afrika eller japan kaller oss, men d er helt greit for meg.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... Og hvis jeg skal beskrive en vennine som har litt thai i sitt utsende  sier jeg at hun er en thailender.  har ikke aning om hva de i afrika eller japan kaller oss, men d er helt greit for meg.

Jøss, sier du "hei neger" til en afrikaner?

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Jeg synes vi skal dele henne i to og sende den thailanske delen tilbake hvor den kom fra og la den norske delen bli igjen her.

Det oppklarer hele saken for da kan jo den utenlanske delen som ikke hører hjemme her, og i hvert fall ikke på noen missekonkurranse, bare reise hjem.

Så blir den hvite, rene delen igjen i Norge hvor den selvfølgelig kan delta på alle missekonkurranser og reise ut i verden å representere norge som et folk, som en ren rase. Uten noe svartinger som svekker vår identitet og stolte norske nasjon!

Jeg synes fortsatt at hun burde deles i to.

Lenke til kommentar

Missekonkurranser er noe tull. Det har INGENTING for seg, annet enn å lage

flere B-kjendiser... - Hva som er vakkert, og hva som ikke er er TOTALT

subjektivt. - Uff, synes det er teit at et dommerpanel liksom skal bestemme

hvem som er penest i Norge. Eller via stemming på mobil også. Hva sier det

egentlig? Lite..... Det som hadde vært mer interessant, om vi absolutt må

ha det forferdelige konseptet var at det var en 10 jenter (og gutter!) som

verden skulle stemme på. (DE SAMME) Så får alle folk i landa stemme, så

ser man til slutt hvilke land som liker hvilke gutter/jenter. -

 

Men til og med det hadde vært MARGINALT interessant.. - Nei, kast dette

misseopplegget på bålet mener nå jeg. Har ikke sett noen av folka i

missekonkurransen, men jeg synes denne tråden startet helt idiotisk.

Selvfølelig er hun som vant like Norsk som meg og deg, - kan tenke meg at

hvis ei svensk jente vant, - så hadde du ikke sagt noe, men hun hadde jo

vært like mye "utlending" som hun ifra thailand fordi? - Har virkelig

utseende så mye å si?... Uffameg..

 

Hekkans fokuseringen på utseende - jaja, de som ser på missekonkurranser

tenker ant. slik som det der... :shrug:

Lenke til kommentar
Noe som er litt gøy er at hun i store deler av tråden har gått under "thailender". Om hun har norsk statsborgerskap, er født og oppvokst her, og en av foreldrene er opprinnelig norske, da ser jeg ingen grunn til at hun skal beskrives som "Thailenderen"..

 

Hun er jo da faktisk norsk... jeeez...

så du mener tråden skulle het "norsk jente med litt thailandske gener vant frøken norge?" ?

 

jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... Og hvis jeg skal beskrive en vennine som har litt thai i sitt utsende sier jeg at hun er en thailender. har ikke aning om hva de i afrika eller japan kaller oss, men d er helt greit for meg.

Norsk jente med asiatisk utseende.

Lenke til kommentar
så du mener tråden skulle het "norsk jente med litt thailandske gener vant frøken norge?" ?

 

jeg kaller en mørk mann fra afrika for en neger, og en litt mindre mørk mann fra japan for en japse... Og hvis jeg skal beskrive en vennine som har litt thai i sitt utsende sier jeg at hun er en thailender. har ikke aning om hva de i afrika eller japan kaller oss, men d er helt greit for meg.

Flott at du er flink til å nyansere du :w00t:

 

 

 

 

 

 

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke lese igjennom tråden her bare for å få med meg alt det har vært snakk om. Men som svar på det opprinnelige spørsmålet så synes jeg ikke orientalske mennesker har noe å gjøre i en frøken norge konkurranse. På lik linje med trådstarter er ikke jeg heller noen rasist. Men hvor mye frøken norge er det egentlig som blir igjen hvis vi skal slippe inn alle de som har norsk pass? Og spør du meg, så holder det ikke at du er født og oppvokst i norge. Ser du ut som en kineser, though luck. Bli med på noe annet i stede.

 

Dette høres unektelig rasistisk ut. Men det handler om samme skjebnen CL har gått inn i. CL skulle i utgangspunktet bare handle om de lagene som vant hjemmeligaen, i en heidundrendes superliga for å finne ut hvem som er best i Europa. Men så dukket det plutselig opp flere lag i fra hvert land, og hele konseptet ble ødelagt.

 

Nei, frøken norge er for hvite kvinner.

 

Hvem er det dessuten æren går til hvis en kineser skulle vunnet. Norge? Riiight..

Lenke til kommentar
Nå gidder jeg ikke lese igjennom tråden her bare for å få med meg alt det har vært snakk om. Men som svar på det opprinnelige spørsmålet så synes jeg ikke orientalske mennesker har noe å gjøre i en frøken norge konkurranse. På lik linje med trådstarter er ikke jeg heller noen rasist. Men hvor mye frøken norge er det egentlig som blir igjen hvis vi skal slippe inn alle de som har norsk pass? Og spør du meg, så holder det ikke at du er født og oppvokst i norge. Ser du ut som en kineser, though luck. Bli med på noe annet i stede.

 

Dette høres unektelig rasistisk ut. Men det handler om samme skjebnen CL har gått inn i. CL skulle i utgangspunktet bare handle om de lagene som vant hjemmeligaen, i en heidundrendes superliga for å finne ut hvem som er best i Europa. Men så dukket det plutselig opp flere lag i fra hvert land, og hele konseptet ble ødelagt.

 

Nei, frøken norge er for hvite kvinner.

 

Hvem er det dessuten æren går til hvis en kineser skulle vunnet. Norge? Riiight..

Dersom en svenske som hadde blitt født og oppvokst i Norge hadde vunnet, så hadde det vært greit? Og jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer å få med fotball inn her. Norge stiller da bare opp med 1 deltager i hver av disse missekonkurransene.

 

Forresten, hvilken konkurransen synes du det er greit hun stiller opp i? Mørke Frøken Norge?

Lenke til kommentar
Nå gidder jeg ikke lese igjennom tråden her bare for å få med meg alt det har vært snakk om. Men som svar på det opprinnelige spørsmålet så synes jeg ikke orientalske mennesker har noe å gjøre i en frøken norge konkurranse. På lik linje med trådstarter er ikke jeg heller noen rasist. Men hvor mye frøken norge er det egentlig som blir igjen hvis vi skal slippe inn alle de som har norsk pass? Og spør du meg, så holder det ikke at du er født og oppvokst i norge. Ser du ut som en kineser, though luck. Bli med på noe annet i stede.

Hvem skal bestemme om man ser norsk nok ut da? Og hvordan ser man ut hvis man ser orntli' skikkelig superduper heidundranes norsk ut? :roll:

Lenke til kommentar

Jerre;

 

Frøken norge er for meg såpass useriøse greier at jeg tenkte ikke stor mye over det. Om en svenske melder seg på og vinner, er det greit. Dog, til og med en svenske burde blitt diskvalifisert pga etnisk opphav.

 

darkness|;

 

Jeg kan bestemme hvem som ser norsk nok ut. Er ikke spesielt vanskelig. Du for eksempel ser overhode ikke ut som noen av mine norske venninner, kollegaer, tidligere klassekamerater, flørter eller noen i slekten min, så du må vike.

 

Ante meg at akkurat du kom til å gi en respons på det forrige innlegget mitt, så nå får du høre det. ;)

 

Men fra spøk til revolver. Poenget mitt er der. At det ikke er noen forskjell mellom en norsk kvinne og en dansk kvinne er greit. Men et pass holder ikke for dansken heller, imo.

 

Hadde vært som om Anne Kath (hun fra blablabla på nrk1) hadde reist til kina å blitt frøken kina om fire år. Er ikke mye som representerer stormakten kina i den skrotten.

Lenke til kommentar
Det henger vel sammen med nasjonalitetsfølelsen. En nasjon er ikke det samme som en stat, og trenger heller ikke være det. Nordmenn er en nasjon av like folk med lik kultur, og vil vel kansje helst bli representert av noen fra samme nasjonen?  :hmm:

Dette ble bare rart

Faktisk veldig enig i det du skriver. :)

Så du mener bare "nordmenn" skal få spille f.eks på fotball-landslaget? Representere Norge i OL?

hvor har du det fra at OL har noe med utsenede å gjøre??

Lenke til kommentar
darkness|;

 

Jeg kan bestemme hvem som ser norsk nok ut. Er ikke spesielt vanskelig. Du for eksempel ser overhode ikke ut som noen av mine norske venninner, kollegaer, tidligere klassekamerater, flørter eller noen i slekten min, så du må vike.

 

Ante meg at akkurat du kom til å gi en respons på det forrige innlegget mitt, så nå får du høre det. ;)

 

Men fra spøk til revolver. Poenget mitt er der. At det ikke er noen forskjell mellom en norsk kvinne og en dansk kvinne er greit. Men et pass holder ikke for dansken heller, imo.

 

Hadde vært som om Anne Kath (hun fra blablabla på nrk1) hadde reist til kina å blitt frøken kina om fire år. Er ikke mye som representerer stormakten kina i den skrotten.

Så hvor går linjen? I dette eksempelet er ting ganske tydelig.. Men om jenta er naturlig gyllen i huden, har sort hår og ser f.eks litt pakistansk eller iransk ut, skal du da nekte jenta å delta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...