darkness| Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) ja, hun er norsk. men en thailender skal ikke representere norges vakreste kvinne. da vill jeg gjerne ha en 100% norsk kvinne, og i det mener jeg hvir i huden, slik som vi oprinnelig er. thailendere har andre genetiske trekk en oss. og da vill jeg ikke at en som ikke har norske gener skal representere norge og slik som "vi" ser ut til resten av verden. det er jo trossalt det det dreier seg om edit: skrivefeiler her Den dagen konkurransen gikk ut på å se mest mulig "riktig" ut i forhold til hvilket land man representerer, så skal jeg heller være enig med deg. Mulig frøken Norge-konkurransen handler om utseendet, men det handler ikke om å se mest norsk ut. Endret 31. august 2004 av darkness| Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) dette handler om å sende en norsk person til miss universe /world . der skal man sende landest "vakreste" som skal representere landet vårt, norge til resten av verden. og da SKAL personen være 100%norsk. .......syntes jeg edit: ble litt rar den sammensetningen Endret 31. august 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Da mener du at kandidaten fra USA skal være indianer? Eller må vi også vente i 400 år før "utlendinger" kan være med i slike konkurranser uten at noen skal begynne å hvine fordi de ikke er "ekte" nordmenn? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 dette handler om å sende en norsk person til miss universe /world . der skal man sende landest "vakreste" som skal representere landet vårt, norge til resten av verden. og da SKAL personen være 100%norsk. .......syntes jeg edit: ble litt rar den sammensetningen Så hvorfor spretter ikke de rundt i bunad, danser folkedans og lager brunost? Dessuten ER det ikke om å bare være penest. Det er masse andre ting det handler om. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 @darkness|: Ikke sant? Det handler også om å fortelle om at sine tre ønsker på denne jorden er fred, at ingen skal sulte og at alle skal ha det bra. - Ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Synes da representanten fra Norge skal være født og oppvokst her. Syns forøvrig også det er idiotisk når for eksempel håndball-landslaget henter inn utlendinger, venter til de blir "norske" og lar dem spille for oss. Har ingenting med rasisme å gjøre. Det bør også nevnes at folk her er flinke til å se ting svart/hvitt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Selv om jeg kranglet litt med halvtan tidligere, har jeg ikke noe imot at nordmenn, født og oppvokst i norge, representerer landet. Hadde f.eks Mullah Krekar vunnet missekonkuransen derimot.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Synes da representanten fra Norge skal være født og oppvokst her. Syns forøvrig også det er idiotisk når for eksempel håndball-landslaget henter inn utlendinger, venter til de blir "norske" og lar dem spille for oss. Har ingenting med rasisme å gjøre. Det bør også nevnes at folk her er flinke til å se ting svart/hvitt. DET er noe annet. Men denne jenta er jo halvt norsk, halvt thailandsk. Går ut i fra at hun har vokst opp i Norge. Hvilken opprinnelse faren er av spiller jo ingen rolle. Særlig siden man alltid kan være sikker på hvem som er moren - det noe annet med faren. Nå kan man jo faktisk se at hun er halv thailandsk.. men hvilken rolle spiller det? Det er bare til lå innse at det å se norsk ut ikke nødvendigvis er synonymt med blond og dum Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 den måten jeg mener at det er feil er: tenk om en blondine hadde representert nigeria - måten. shønner?, bare ikke fullt så unormalt med norge/thailand. men likevell litt samme effekt Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 den måten jeg mener at det er feil er: tenk om en blondine hadde representert nigeria - måten. shønner? Hadde ikke hatt noe problem med det. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 noen som har bilde av denne thailenderen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Forrige side. (Med 30 poster per side) Endret 31. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 noen som har bilde av denne thailenderen? Nordmannen(kvinnen) er det bilde av i denne tråden Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Dette var en trist tråd Visste ikke at det skjulte seg så mange "rasister" her inne. Hun fortjente å vinne(mye mer snadder enn de andre deltagerne) Men teksnisk sett så bryr jeg meg ikke mindre om hvem som vant frøken norge(men slike rasistiske inlegg som finnes i denne tråden burde kvalifiseres til ban) Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Syns på en måte at det blir galt, det er jo ei jente som skal representere det "norske utseendet", men nå blir det heller ei fra et annet land som skal representere det, ikke noe rasistisk eller vondt ment, men slik tenkte ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Men det er ikke "det norske utseendet" som skal representeres. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Som HalTan har påpekt tidligere, skal kandidaten fra USA representere det originale amerikanske utseendet? Nei, det betyr ikke 100kg overvektig. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Noe som er litt gøy er at hun i store deler av tråden har gått under "thailender". Om hun har norsk statsborgerskap, er født og oppvokst her, og en av foreldrene er opprinnelig norske, da ser jeg ingen grunn til at hun skal beskrives som "Thailenderen".. Hun er jo da faktisk norsk... jeeez... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Og uansett den peneste. (Imo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå