Gå til innhold

thailender vant frøken norge?

anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare for å pirte: det er flust med negre i USA og, selv om de er "importert".

Ja... og? Poenget mitt er at om man skulle fullstendig representere det "opprinnelige" folket til det aktuelle landet, ville man f.eks sendt en indianer fra statene, en same fra Norge, eller kanskje en neger fra Sør-Afrika.

fortsatt ikke sammenlignbart med norge.

Hvilket argument?

sammenligningen din holder bare ikke mål  :thumbup:

Jo, det gjør den.

hm.. mulig jeg uttrykte meg litt uklart.

poenget mitt er at det er mye større andel hvite i sør-afrika, en det er innvandrere totalt i norge totalt.

Du kan da ikke sammenligne norge og sør-afrika på den måten du gjorde.

Hvor langt vil du reise tilbake i tid for at samene var de eneste "nordmenn" i norge? noen 1000 år tenker jeg.

Lenke til kommentar
hm.. mulig jeg uttrykte meg litt uklart.

Du utrykket deg klinkende klart.

poenget mitt er at det er mye større andel hvite i sør-afrika, en det er innvandrere totalt i norge totalt.

Det er 13.6% hvite i Sør-Arika, det er ca. 8% innvandrere i Norge i dag, dersom vi regner med 2. og 3.-generasjon er tallet langt høyere.

Du kan da ikke sammenligne norge og sør-afrika på den måten du gjorde.

Jo, egentlig.

Hva med USA, da? Hun er like norsk som deg og meg, selv om hun er asiatisk av utseende. Å representere Norge handler om å representere Norge som nasjon, som fremmer av verdiene nordmenn ønsker å vektlegge, er raseskille en av disse verdiene?

Hvor langt vil du reise tilbake i tid for at samene var de eneste "nordmenn" i norge? noen 1000 år tenker jeg.

Uansett hvor langt tilbake du reiser i tid, så er det samene som er urinnvånerene.

Lenke til kommentar
Det er 13.6% hvite i Sør-Arika, det er ca. 8% innvandrere i Norge i dag, dersom vi regner med 2. og 3.-generasjon er tallet langt høyere.

Ja, 7,6% innvandrere i norge. derav 41% fra norden og øvrige vest og øst-europeiske land, 12% fra afrika, 4% fra sør og mellom-amerika.. ikke sammenlignbart med 13.6% av èn folkegruppe i et land.

Hva med USA, da? Hun er like norsk som deg og meg, selv om hun er asiatisk av utseende. Å representere Norge handler om å representere Norge som nasjon, som fremmer av verdiene nordmenn ønsker å vektlegge, er raseskille en av disse verdiene?

Jeg er enig. Jeg har ikke noe imot at innvandrere, men at du vrir på sannheten og lar statistikken lyge. Jeg har bare lyst på en diskusjon :thumbup:

Uansett hvor langt tilbake du reiser i tid, så er det samene som er urinnvånerene.

Ja, de er urinnvånerene. De er derimot ikke samene som står for vår nasjonalitet og nasjonsfølelse.

Lenke til kommentar
Ja, 7,6% innvandrere i norge. derav 41% fra norden og øvrige vest og øst-europeiske land, 12% fra afrika, 4% fra sør og mellom-amerika.. ikke sammenlignbart med 13.6% av èn folkegruppe i et land.

Så en tysker kan godt representere Norge, men ikke en Thailender? :ermm:

Jeg er enig. Jeg har ikke noe imot at innvandrere, men at du vrir på sannheten og lar statistikken lyge.

Egentlig ikke. Jeg har ikke sett noen statistikk, kun et tall fra toppen av hjernebarken min. Det er uansett reellt at det er langt mer enn 8% mennesker med innvandrerbakgrunn, blant annet en stor befolkningsgruppe som avstammer fra Pakistan.

Ja, de er urinnvånerene. De er derimot ikke samene som står for vår nasjonalitet og nasjonsfølelse.

"Vår nasjonalfølelse" inkluderer pakistanerene som bor her, svenskene som bor her, samt samene som bor her også. Vår kultur defineres ikke av hva du ser som "typisk norsk", men av folkegruppene som bor her.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi skal dele henne i to og sende den thailanske delen tilbake hvor den kom fra og la den norske delen bli igjen her.

Det oppklarer hele saken for da kan jo den utenlanske delen som ikke hører hjemme her, og i hvert fall ikke på noen missekonkurranse, bare reise hjem.

Så blir den hvite, rene delen igjen i Norge hvor den selvfølgelig kan delta på alle missekonkurranser og reise ut i verden å representere norge som et folk, som en ren rase. Uten noe svartinger som svekker vår identitet og stolte norske nasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...