Gå til innhold

thailender vant frøken norge?

anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes også at diverse idrettsutøvere som representerer Norge skal være 100 prosent norske!

Hvorfor det?

Det er vel fordi det er min mening og jeg ikke nødvendigvis trenger en grunn til å mene det...

Fant egentlig ikke ut hvorfor jeg mener det, det bare er sånn!

Lenke til kommentar

syns at jentene som er med i misse konkurranser skal representere landet de er ifra, og det andre nasjoner forbinder med landet... tror nok noen vil heve et øyenbryn eller to til denne berta ja, samme som ville skjedd hvis d kom en blond bimbo alla kathrine sørland for og representere india...

ikke at d gjør så veldig mye da, siden jenta er pen og d tross alt er en skjønnhetskonkurranse.

Lenke til kommentar

Henrik2k: Hvorfor fortelle at du ikke er rasist når det du skriver faktisk er rasistisk?

tadcomp: Hva mener du med det? "Det er greit at de deltar så lenge de ikke vinner?".

Synes også at diverse idrettsutøvere som representerer Norge skal være 100 prosent norske!

Hvorfor det?

Det er vel fordi det er min mening og jeg ikke nødvendigvis trenger en grunn til å mene det...

Hva er hundre prosent norsk og hvorfor mener du det?

Jeg synes det er veldig pinelig at folk har sånne holdninger.

Jeg skjelver faktisk bare av tanken på at det sitter noen her og sier at et menneske med en annen hudfarge enn en selv ikke kan vinne/delta i konkurranser som har noe med nasjonens identitet å gjøre.

Er ikke de menneskenne med annen hudfarge ikke norske nok, er ikke de bra nok?

Tror noen her burde tenke gjennom hva de faktisk sitter og skriver.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Hvorfor det, hvorfor det, hvorfor det...

Dere høres litt ut som søskenbarnet mitt på 6 år

Og det her høres veldig ut som en, som ikke kom på godt nok argument, så han/hun skrev en dårlig unskyldning i stedet...

Det høres litt domt ut å være NORGESmester i pingpong hvis du er fra somalia...

Så hvis jeg f.eks kom til Norge fra england som 3åring og deltar i en idretskonkurranse som ol, er jeg da ikke norsk nok for å representere norge? Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Det er helt rett det at jeg ikke har noe mere fornuftigt å kommer med for min mening er og blir mening, bør vel ikke forklare seg til noen av den grunn!

Til det andre spørsmålet ditt; I mine øyne, nei! Men så er det nå heldigvis for deg ikke jeg som rår over slikt!

Lenke til kommentar

Høres det "domt" ut hvis en afro-amerikaner representerer USA? Og "hvem" bør få representere Norge?

Om du tar en polakker og plasserer han i Norge i en alder av 10 mnd, lærer han språket og kulturen, vil jo han i voksen alder både se 100% norsk ut og være 100% norsk. Hva er da forkjellen mellom han og frøken Norge? Begge er så og si identiske innad, de kan språket, de "kan" kulturen, de har norske venner...

Å "være" fra et land er (i min mening) ikke synonym med om du har blondt hår, mørkt hår, blå øyne eller brune øyne, det å føle seg norsk ligger ikke "ute" men inne.

Og nei, jeg kaller ikke deg rasist - jeg kaller deg (med dine egne ord) "dom" og ikke særlig glad i mangfold.

Lenke til kommentar
Hvorfor det, hvorfor det, hvorfor det...

Dere høres litt ut som søskenbarnet mitt på 6 år :hm:

Spørsmålet er ikke hvor du kommer fra, men hvordan du ser ut. Er du en av de som er redd for at den ariske rasen skal dø ut? I dag er det ikke uvanlig at to personer av to forskjellig hudfarge får barn sammen. Hvordan vil da disse barna se ut? Skal ikke de få lov til å delta i missekonkurranser eller idrettskonkurranser fordi de har en annen hudfarge enn det typiske "ariske"? Synes du det er feil at John Carew spiller på Norges fotball-landslag fordi han har mørkere hudfarge enn det som er "vanlig"?

Ordene dine er svært farlige. De minner meg om noe som kunne plumpet ut av medlemmer av Vigrid.

Lenke til kommentar

Det henger vel sammen med nasjonalitetsfølelsen. En nasjon er ikke det samme som en stat, og trenger heller ikke være det. Nordmenn er en nasjon av like folk med lik kultur, og vil vel kansje helst bli representert av noen fra samme nasjonen? :hmm:

Dette ble bare rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...