objorkum Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har to skjermkort i maskina mi, et PCI og et AGP. Problemet er at etter at jeg satt i PCI-kortet, har det blitt "standard-skjermkortet" i maskina. Dvs. at det er ikke før i Windows at AGP-kortet blir aktivert. Og så når jeg skal starte et spill, så om ikke PCI-kortet støtter oppløsningen spillet skal kjøre i, nekter spillet å starte, selv om spillet kjører på AGP-skjermen! Det jeg lurer på er hvordan jeg kan sette AGP-kortet som standard-kort. Regner med det er noe jeg må gjøre i BIOS eller noe sånt. Noen som har peil? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det kan du sette i BIOS ja. Det står vel under Init Display First eller lignende. Sett denne til AGP hvis du vil ha det som standard. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Fant det ja! Nå er AGP standard, men et annet problem har dukket opp! Nå står det under enhetsbehandling i Windows: Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10) Dette står på PCI kortet. Windows finner kortet og installerer driverene, men den kan altså ikke starte og virker ikke, hva er galt? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Fant det ja! Nå er AGP standard, men et annet problem har dukket opp! Nå står det under enhetsbehandling i Windows: Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10) Dette står på PCI kortet. Windows finner kortet og installerer driverene, men den kan altså ikke starte og virker ikke, hva er galt? Hmm.. Ikke godt å si. Kan det være en ressurs konflikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå