Gå til innhold

Bråkete cpu-vifte... hjelp!

Anbefalte innlegg

Har et H600B som jeg har bytta ut kab. vifte og vifta i psu'en på med stillegående papst-vifter. Har funnet ut at det er AMD Athlon 2800+ med medfølgende original-vifte sammen med vifta på PowerColor 9800 Pro-kortet mitt som lager mest lyd i kassa. Er det noen som vet om en stillegående vifte/kjøleløsning til cpu'en og skjermkortet mitt?

Må ha ganske grei kjøling pga. Doom 3 spilling. Vannkjøling er uaktuelt. Vil gjerne høre forslag fra noen som har prøvd det de foreslår, og ikke bare lest antall db på ei nettside.

Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøler til ditt 9800 Pro:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...VGASIL&toc=3870 - Denne kjøler bedre, samt mye mindre støy.

Kjøler til din CPU:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...000ACU&toc=3820 - Om du gjerne vil bruke noen ekstra kroner på en fin CPU vifte. Denne kjøler også ekstremt godt, samt lite støy. Tror dette er regulerbart.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Hva med å prøve vifte regulatur eller å modde strømtilførselen til vifta/viftene. Jeg hadde problem med støy fra vifte på mitt ATI 9600 pro. Vifta går på 12 V. Ved å koble meg inn på gul/sort leder på powerledning til f.eks. harddisk får du 7V (etter det jeg husker eller så var det 5V - finnes dok et annet sted på HWNo).

Klart billigste løsning og fungerer helt fint her i det kalde nord.

Lenke til kommentar
Spurs: har bare 128 MB....men vil ikke 2000 rpm gi fra seg en del lyd? Pc'en skal nemlig

stå på om natta, og slik lydnivået er nå, er det klin umulig å få sove på den lille hybelen min :no:

Skal love deg at cpu-vifte, strømforsyning og eventuelle kabinettvifter bråker mer!

Lenke til kommentar

CPU-vifta mi bråker helt klart mest ja...men etter at jeg bytta ut både kab. vifte + psu-vifte; er det skjermkort-vifta sammen med hd'ene som gir fra seg mest lyd utenom den...

Er derfor veldig interessert i forslag til et stille cpu-vifte som passes i H600B-kabinettet mitt

Endret av Tiger__Style
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...