Gå til innhold

Bios flash gikk fint, men sata funker ikke

oycob

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gigabyte K8NS pro og flasha bios til F5 med @Bios programmet til gigabyte.

Jeg rebootet når den var ferdig, og alt fungerte fint trodde jeg. Det stod "blah blah F5 blah" som bios versjon, og jeg gikk inn i bios. Temperaturen hadde endret seg til antatt riktig nivå, og ellers så alt der fint ut. Rebootet og regnet med at windows skulle boote, men la merke til at alt det som kom opp tidligere (gigabit raid, sata raid osv osv osv, var veldig mye) ikke kom!

Gikk i bios og der fant jeg ikke disken. S-ata onboard står enabled i bios, og jeg kan ikek finne flere innstillinger der som skulle ha innvirkning på det. Forsøkte å flashe med q-flash via bios til F4 versjonen av bios, men det fungerte ikke... F5 ble der.

Noen som kan hjelpe meg? Hvordan skal jeg fikse detta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å reparere windows installasjonen:

1. Boot fra windows cden

2. Trykk F6 for å installere SATA drivere

3. Velg reparer eksisterende windows installasjon dersom du finner disken.

Evt kan du jo prøve å avbryte etter at du har fått inn driverne og får opp spørsmål om hva du vil gjøre, men er ikke sikkert det vil fungere..

Lenke til kommentar

problemet er ikke disken, men at ikke sata-kontrolleren "starter opp"... så disken er da ikke en gang tilgjengelig i bios.

Jeg får vel prøve å gå til en annen versjon av bios, men jeg klarte jo som sagt ikke å nedgradere bios via. q-flash funksjonen, så hvordan kan jeg gjøre det?

edit: "sata-kontrolleren" er den kontrolleren som er integrert på hk - har ingen pci-kontrollere.....

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...