Gå til innhold

Høy RPM på vifte

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat bestilt ny pc, og kjøpte i tillegg 1 stk Thermaltake Smartfan2 80mm kabinetvifte. På netshop.no står det at man kan stille inn på alt i fra 1400 til 4800 med en justerbar knapp som følger med. Jeg sjekket i BIOS, og det står det at vifta går på 4300 når jeg har på laveste innstillinga. Den bråker også ganske mye, så jeg skulle gjerne ha hatt litt lavere RPM på den.

Noen som vet hvordan jeg kan klare å få så lav RPM som netshop sier? Kan det være hovedkoret mitt som sperre eller noe? Jeg har et Abit NF7-S V2.0 hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg installerte en Thermaltake kjøler på datan til en kompis, så så jeg at det var en temperatur måler og en "pot", når temp føleren var på, så kjørte vifta nesten alltid på fullt uansett hvor mye jeg vrei på bryteren, når det BARE var bryteren, så gikk det ann å justere... Vet ikke hvordan vifa di ser ut, men kan det være noe i det jeg sier?

EDIT: søkte litt rundt, og så at det var en temp sensor på den... Fjern den, så skal det gå greit å styre den :)

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...