Gå til innhold

oppgradering av ti4400?

TeddyErt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, det jeg er mest interessert i er egentlig å få spilt doom3 med så mye detaljer som mulig.

TI4400 støtter vel ikke direct x 9 så vidt jeg har forstått. Er det stor forskjell på å bruke et skjermkort som støtter dette, og hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
hmm, det jeg er mest interessert i er egentlig å få spilt doom3 med så mye detaljer som mulig.

TI4400 støtter vel ikke direct x 9 så vidt jeg har forstått. Er det stor forskjell på å bruke et skjermkort som støtter dette, og hva er forskjellen?

Forskjellen er stor fra DX8 og DX9.... Det er absolutt vert å oppgradere :yes:

Lenke til kommentar
ja, blir vel mest doom3 og half life2. Men er radeon 9800pro dårligere på dx8 enn ti4400?

9800 Pro i uklokket standard skal yte litt bedre i DX8 en TI4400. Men det er kanskje like greit å gå for et av de billige kortene i Geforce 6800 som er like rundt hjørnet når du først skal oppgradere.

Lenke til kommentar
jeg sa vel opprinnelig 1500 men ser nå at dette kan fort bli litt snaut. Hvis jeg sier max ca. 2500 da, men da trenger jeg en stor økning i forhold til det jeg har nå.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=142468

Vil si at dette er det beste du får for 2500,-

Det er ikke på lager enda så jeg ville ikke bestilt før det kom inn men heller fulgt med prisene rundt omkring.

Lenke til kommentar

Hm, hva med:

POV GeFORCE 6800 128MB Retail

Eller:

MSI GeForce 6800 128MB DDR AGP, NX6800-TD128, DVI/TV-Out, Retail (litt for dyr...)

Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR

Leadtek WinFast A400 TDH GeForce 6800 128Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

Alle disse er gode kort, men er enig i at prisen kunne godt vært 500 kroner eller så lavere. Ta en titt og prøv deg frem for eksempel via hardware.no's webshopguiden for å finne "greie" nettshopper og produktguiden til å finne priser og slikt på forskjellige grafikkort.

Edit: Ta en titt på denne siden, her kan du se en liste over hvordan grafikkortene gjør det på noen spill, sammenligningen er fra de beste i dag til FX-kortene fra forrige generasjon:

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (september 2004)

Da vil du se at et standard NU 6800-kort gjør det betydelig bedre en et hvilket som helst kort fra FX-serien. Selvfølgelig vil et GT kort være det beste å kjøpe for å få god ytelse til en "overkommelig" pris, men da blir det snakk om rundt kr 3500 og opp dessverre!

Ice T.

Endret av Ice T
Lenke til kommentar

Ice T sine forslag har vært noe. Vil du spille doom3 med så mye detaljer som mulig, som du skrev, bør du kjøpe 6800Gt eller x800pro. Men x800-serien har jeg gitt opp når det gjelder tilgjengelighet... De som i heletatt er på lager er overpriset..

Grunnen til prisen er at disse kortene er de eneste vi får

tak i, og det er vanskelig, derfor går prisen opp. Vil ikke anbefale deg å betale unødvendig mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...