El_Diseñador Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Noen her som kan fortelle meg hva som er de desidert ROLIGSTE/STILLESTE kabinettviftene? Jeg skal ha 4 stk, 2 foran og 2 bak i kabinettet, derfor krever jeg at de er litt rolige... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Papst 12 db er helt stille hvertfall. Lenke til kommentar
all right Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg også ville sakt Papst 12 db!! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 12dB er jo utrolig lite, og nesten "umulig" å måle, medmindre man har svært kostbare instrumenter. Men det har sikkert Pabst? Om dette virkelig er riktig, så "go for it"! Lenke til kommentar
pri Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Må si meg helt enig med resten av svarene her. Satt meg ned og skulle lage en heftig viftestyring, bestilte 2 stk. Papst 12 dB vifter, men skjønte fort at viftestyring til disse viftene er totalt bortkastet! Eneste negative jeg kan komme på er at de ikke takler PWM signal. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis 12 db er for mye (og det er det ikke), er denne oppgitt til 9 db.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har vifter på 17dba som ikke er mulig å høre med mindre du putter øret helt intill vifta. Da kan du jo tenke deg hvor stille 12dba er. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg har vifter på 17dba som ikke er mulig å høre med mindre du putter øret helt intill vifta. Da kan du jo tenke deg hvor stille 12dba er. Samme med vifta som sitter i min northQ psu Ingen vits å gå lavere enn det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tenkte jeg skulle gå for et Lian Li med 2x 12dba vifter. Er ganske fornøyd med mitt Thermaltake Xaser III, men det er for mye støy, og veldig tungt. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg synes Papst 12db flytter for lite luft, dessuten så har den en svak men irriterende mekanisk "tikke lyd" (mulig det skyldes en feil på mitt eksemplar). Uansett så har jeg oppnådd bedre resultater ved å kjøre enkelte "vanlige" vifter på 5v. Molex-guiden (hvordan få 7v eller 5v) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet319.htm Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 poenget med vifter er vel at de skal flytter luft! papst 19 er vel greit? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 poenget med vifter er vel at de skal flytter luft! papst 19 er vel greit? jeg har den og syntes faktisk at den bråker ganske mye Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 papst 12dB vifta på 5volt! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Så blåser de tilsvarende. Dvs. de flytter nesten ikke luft i det heletatt. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 papst 12dB vifta på 5volt! Hvorfor ikke la vær å koble den i? Gjør ca. samme nytten Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 papst 12dB vifta på 5volt! Hvorfor ikke la vær å koble den i? Gjør ca. samme nytten du sier noe, 19db fra papst er verdt pengene, noe 12db'ene ikke er Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Alt under 20dB er vel ikke hørbart før mennesket vel. Uansett blir så lave lyder overdøvet av alt det andre i pcen Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Alt under 20dB er vel ikke hørbart før mennesket vel. Uansett blir så lave lyder overdøvet av alt det andre i pcen "alt det andre i pc'n" .... det måtte i så tilfelle være hardisk du hører ikke strømmen som går gjennom kretsene, eller spenningene som ligger over komponentene... JEG vil fåreslå at du går på inn på verktøykista til overklokking.no å finner ut hvor mye støy viftene gir fra seg når du har ALLE viftene... Se for deg at du vil ha 2 vifter på 19 dB "2 vifter á 19 Decibel vil gi ca. 22.01 Decibel totalt." Hva om du går for 4 vifter på 12 dB istedenfor? "4 vifter á 12 Decibel vil gi ca. 18.02 Decibel totalt." Går du for to 19 dB papst vifter som flytter 45 m3/time luft, hvor en suger inn luft, og den andre blåser ut luft i kabinettet får du sånn ca 45 m3/time luftgjennomstrømning. Og de vil avgi ca 22.01 dB støy fra seg. 12 dB papst viftene flytter 33 m3/time, altså to som suger inn luft og to som blåser ut luft i kabinettet ditt vil da gi deg 66 m3/time luftgjennomstrømning sånn ca. Og vil avgi 18.02 dB lyd fra seg... Noe jeg har lyst til å prøve ut er å sette ALLE kabinettviftene til å suge luft UT av kabinettet, for å så lage ett avlangt hull under hovedkortet som skal være innsug selvfølgelig med ett filter over (strømpebukser for eks) da vi ikke vil at kabinettet skal fungere som en støvsuger... Dette vil (i mitt hode) føre til at en ikke er avhengig av like mange vifter for å skaffe ca samme luftgjennomstrømning Hvertfall mine tanker om saken... -mamazboy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå