Ṱormod Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det er synd å se. Men jeg lurer på hvem som ripper hvem Ja til orginalt design! Men man trenger litt latter og sirkus i hverdagen også Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hva er det å oppnå med ripping? Opplevelsen av å bli tatt? En mer eller mindre gratis hjemmeside..? Det er rimelig tydelig (sett generelt på nettet) at ikke alle vet hvilken verdi en hjemmeside kan ha.. For dem gjør en rip nytten, og sannsynligheten for å bli tatt er vel heller mindre..? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Men man trenger litt latter og sirkus i hverdagen også Jeg foretrekker å le av andre ting en dette. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Har sett det designet der et annet sted også... Men husker ikke helt hvor.. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det der et en template. er 99,9% sikker på at jeg har sett den på en sånn side man kan kjøpe templates, husker bare ikke kordan side Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hadde jeg begynt å sutre like mye som dere hver gang Hollywood ga ut en remake... Om jeg ikke tar helt feil, gir man ikke bare ut en film sånn uten videre, dvs. at kopirettigheter og alt er ordnet og undertegnet. Dette er derimot mye lettere på nettet Si meg en ting; når ble det ulovlig å lage remakes? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 wh1te: Når rettigheter og krav ikke er ordnet. Var det ikke akkurat det jeg sa i min forrige post. Jo. Det er faktisk ulovlig å bare lage en remake av en film uten rettigheter til historien osv., på samme måte som det er ulovlig å kopiere andres verker på internett. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Så vidt jeg vet er designet til MetroLAN sidene laget av Egil Aslaksen ut i fra en grafisk template. Endret 24. september 2004 av deviant Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har tydligvis virket. LOTD De redesigner nå siden sin!! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 på samme måte som det er ulovlig å kopiere andres verker på internett. Når ble dette ulovlig? Så sant det ikke eksplisitt står at innholdet på denne siden er besyttet av bla, bla, bla så er det ikke ulovlig kopiere andres ting via internett. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Så sant det ikke eksplisitt står at innholdet på denne siden er besyttet av bla, bla, bla så er det ikke ulovlig kopiere andres ting via internett. DRITTPRAT!!! I henhold til Åndverksloven er alt beskyttet.. copyright notis eksistere ikkje i Norge... Kopiering er ULOVLIG, lær deg lovverket > www.lovdata.no Når det gjelder kode (xhtml og css) er dette så standardisert nå at det skal i teorien bli likt uansett.. Sider med helt forskjellig design kan ha helt lik kode uten at det er noe kopiering inne i bildet. ( her vil css være forskjellig naturlig nok) Du lage egne verk utav andres... Men det skal ikkje kunne forveksles med en kopi. Endret 27. september 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det er riktig som kvikks sier, ja. Udiskuterbart. Lenke til kommentar
[makeway] Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 rip off's suger noe jævlig!!! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ok, kanskje jeg formulerte meg litt dårlig her, men hvis dere klarer å henge dere opp i at en gjeng ungdommer lager en rip-off fra noen andre så må dere værsågod gjøre dette. Tenk på alt annet rundt dere som kan kalles RIP-OFF da??? Se på for eks. hvor like nesten alle moderne biler er? Eller produkter dere finner i RIMI hylla? Nå så ikke jeg dette ekspempelet da disse sidene var like, for nå er dem totalt forskjellige, men jeg syns det er underlig at så mange virkelig henger seg opp i dette. Er Google en RIP-OFF av Altavista siden dem begge er sentrert, har en tekstboks i midten og har så og si nesten helt lik lay-out? Hvit bakgrunn med sort tekst?? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) dga01: Nå sporer du jo totalt av her. Temaet for vår diskusjon var åndsverkloven og hvordan den fungerer, og hva har det med om en side/et produkt er ripoff eller ikke? Endret 27. september 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 dga01: Tror du kom litt for sent. De to sidene var nesten helt like for en stund siden, ser ut som den ene har gitt opp ripoff-designet nå. Uansett: Om jeg hadde droppa Copyright-notisen på bunnen av unrealized.org og noen hadde rippet hele designet mitt og laget en dårlig versjon av det, for så å argumentere med at "det er jo helt lovlig, du skrev ikke eksplisitt at det er DITT design!" så hadde jeg blitt så provosert at jeg hadde vridd nakken om på de som hadde rippet designet om jeg hadde fått kloa i dem. Som nevnt tidligere, dette er jo ikke diskuterbart. Det er en lov som man må føye seg etter, ikke noe man kan diskutere seg bort fra. Think before you speak. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) dga01: Tror du kom litt for sent. De to sidene var nesten helt like for en stund siden, ser ut som den ene har gitt opp ripoff-designet nå. Uansett: Om jeg hadde droppa Copyright-notisen på bunnen av unrealized.org og noen hadde rippet hele designet mitt og laget en dårlig versjon av det, for så å argumentere med at "det er jo helt lovlig, du skrev ikke eksplisitt at det er DITT design!" så hadde jeg blitt så provosert at jeg hadde vridd nakken om på de som hadde rippet designet om jeg hadde fått kloa i dem. Som nevnt tidligere, dette er jo ikke diskuterbart. Det er en lov som man må føye seg etter, ikke noe man kan diskutere seg bort fra. Think before you speak. Hvis noen hadde tatt mitt design, så hadde jeg tatt det som et kompliment jeg. Men det er tydeligvis forskjell på folk. EDIT : Her snakker vi om en gjeng ungdommer som tydeligvis hadde rippa et design fra noen andre. SO?? OK, det er ikke lov hvis man skal være en paragrafrytter, men er det mulig å henge seg så mye opp i dette??? Hadde det vært snakk om et firma som selger tjenester, så hadde jeg forstått det, for da hadde det bare vært rett og slett for teit. Endret 27. september 2004 av dga01 Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis noen hadde tatt mitt design, så hadde jeg tatt det som et kompliment jeg. Det hadde jeg også. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg tror ikke det er helt det samme før du opplever det selv. Kompliment? Selvsagt. Brudd på det andre kaller etiske (og også gitte) regler? Så absolutt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis noen hadde tatt mitt design, så hadde jeg tatt det som et kompliment jeg. Men det er tydeligvis forskjell på folk. Det er det definitivt! Jeg hadde ikke på noen måte tatt det som et kompliment om noen STJAL designet mitt og hevdet det var deres eget. Webdesignene mine representerer meg som designer, og jeg finner meg ikke i at noen uten tillatelse skal ta hele/deler av design jeg har laget, for så å kanskje lage en dårligere versjon av dette. Jeg vil heller ikke si at det er paragrafrytteri å mene at det er feil å stjele design. Det er et produkt som jeg kanskje har brukt dagevis, av og til ukevis på å komme frem til, og som noen bruker 5 sekunder på å lagre for å kalle sitt eget. Tydelig at noen ikke er like stolte over arbeidene sine som andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå