BilkY Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) http://home.monet.no/~torgeir/doom3.JPG http://home.monet.no/~torgeir/doom3(2).JPG får dette hvær gang jeg skal spille doom3 eller cs.. lakt inn windows på nytt flerfoldige gang og har kjørt memtest86 uten å få opp error på rammen.. hva kan dette skyldes? er iallefall jævli irriterende.. og nårr jeg starter spill så flimrer bildet på skjermen en del... vær så snill og hjelp meg.. dette er så frustrerende #Fiksa litt på topic. Moderator Jankee# Endret 30. august 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Feil med en av minnebrikkene dine? Hvis du har oc, så klokk dem ned litt, eventuelt start på en lavere fsb og sjekk om problemet fortsatt er der. Du kan teste med prime95 om det er problemer med minnet (eller memtest85). Edit: Flimmer på skjermen kan skyldes oppdateringsfrekvensen, pass på å still den fast til 85hz med et program som låser den (ligger blandt annet inne i driverne til ati). Endret 29. august 2004 av Malvado Lenke til kommentar
HEE Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 jepps.. hva slags maskin pecs har du da ? ser du har nvida ting neders i hjørnet på desktopen .. men hva med kjermkort og diverse drivere og.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg tipper det er skjermkortet. Nøyaktig hva aner jeg ikke. Du burde endre topic. Og til slutt: Hvilken sinnsyk oppløsning kjører du i? Litt off-topic kanskje... Lenke til kommentar
BilkY Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 skjermkortet er GeForce FX5600 oppløsning: 1280x1024 driverne er totalt oppdaterte og har lakt inn windows på nytt utallige gang.. memtest86 har jeg kjørt uten å finne problemer.. skal prøve å clocke ned rammen litt Lenke til kommentar
TJ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Vet ikke om dette er det direkte problemet, men et FX5600 er langt ifra godt nok til å kjøre på 1280*1024 tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvis feilen går gjennom hele tiden tror jeg du har et defekt hovedkort. Kan hende du har taffset litt for mye på CPUen eller RAM brikkene i det du monterte de. Hadde en slik feil jeg også før med et Abit Akt7 133raid som ikke takklet Diablo 2 og Half life. Samme feilen hele tiden. Så byttet jeg kun hovedkort til et annet, pluttselig funket alt. D som er kjipern med slike feil som jeg antyder er at de ikke kan avdekkes under en enkel minnetest eller cputest fordi de er statsik til kun få typer data trafikk. Som for eksempel måten Diablo 2 skriver Direct3d mot skjermkortet. Du BØR prøve ut RAMen og CPUen dine mot et annet hovedkort. Evt. også harddisken. PS: feilen du beskriver kan også komme av PCIbuss overklokking og at noen av diskene dine er ødelagt. (Forutsetter at du ikke har PCIbuss lås i BIOS) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Bare fordi feilmeldinga inneholder en slags "memory read" trenger det ikke å ha noe som helst med rammen på maskinen å gjøre. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 kan være fordi du skrive for dårlig topic.. Lenke til kommentar
BilkY Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 har akkurat kjøpt ny hd.. så det skal ikke være den det er feil med... jeg tror jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og satse på at feilen ligger der Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 har akkurat kjøpt ny hd.. så det skal ikke være den det er feil med... jeg tror jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og satse på at feilen ligger der Neinei, det må du ikke finne på. Kaste bort penger på nytt kort hvis det ikke er det som egentlig er problemet ser jo dumt ut.. Lenke til kommentar
BilkY Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 har lyst på nytt kort uansett da Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Prøv i første omgang å sette ned oppløsninga til 800x600. Man kjører ikke Doom3 på ett FX5600 i 1280x1024. Lenke til kommentar
BilkY Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 mente at det var i windows jeg kjørte på slik oppløsning.. ikke i doom3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå