RunarJoh Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har prøvd meg litt på ipv6, men jeg får det ikke til å funke. :\ Jeg håper noen kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få det til å funke da selvfølgelig:) kjører redhat 9.0 og som videre får internett fra "3Com OfficeConnect Cable / DSL Gateway." Selveste routern skal vel ikke ha noen betydning på om jeg kan få fiksa ipv6 på linux maskin? Er det noen som kan gi meg en enkel å grei manual til hvordan jeg får ipv6? og en stabil plass som ipv6 tunnelen skal gå igjennom? har eget domene som jeg skal bruke til ipv6. Det jeg skal bruke det til er IRC. Takk på forhånd Lenke til kommentar
jokki Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Siden du har linux på maskinen er det vel mest naturlig å ha denne tråden på linuxforumet under programmvare flyttes. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Kriteriet for ruteren er at den må kunne forwarde protokoll 41 (ja. protokoll) Prøv www.sixxs.net . det er en helt utmerket tunnelbroker (den beste etter de flestes mening). Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sixxs er ikke noe for nybegynnere, jeg sleit en del med sixxs og jeg er ikke akkurat nybegynner for å si det slik, men at det er den beste er jeg enig i, dessuten er de negativ til irc tull. For nybegynnere anbefaler jeg http://tb.ipv6.btexact.org Selv om stabiliteten ikke er på topp der, slik blir det når en drøss idioter (mis)bruker tunneller til irc bruk, så er den enkel og grei for nybegynnere. Et annet alternativ er http://www.freenet6.net De har den enkleste løsningen for der settes alt opp automatisk for deg, men det funker ikke bak NAT så det er ikke et alternativ for deg. Følger du rådet mitt og velger btexact så får du et script hos dem, det lagrer du bare på serveren og kjører, så setter det opp tunnellen for deg. Slike routere som du har er uansett noe dritt og det gjør ipv6 mye mer tricky, enkleste måten å fikse det på er vel å sette den interne ipen som DMZ (nei jeg vet ikke hvordan man gjør det på din router, se rundt i admin-interfacet, les manualen og google). Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 http://tunnel-broker.singnet.com.sg Er også å anbefale. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Den er også ganske grei, men deler ikke ut subnets og derfor får man bare en ip, uten mulighet til å bruke egen reverse-dns. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Koster det penger å sette opp sånn ipv6? Kunne trengt det siden jeg kan bare ha 2 bouncere Endret 1. september 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Koster ingenting, men er litt vanskelig å sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå