e321 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Som topic sier, skal ha kontakt mellom en stasjonær og en bærbar pc. Bruker en krysset TP kabel og 2 nettverks kort. Begge kjører XP, den ene pro og den andre home. Kan noen forklare meg hvordan jeg kan gjøre dette på letteste måte? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 plugg inn, og kjør network wizard saken til XP, så er du klar Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Kontrolpanel -> Nettverks- og Internett tilkoblinger -> Sett opp eller endre innstillingene for hjemmenettverket eller lite kontornettverk. Der er en veiviser som kanskje kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 ok, men hvordan kommer jeg meg inn på den stasjonære fra den bærbare etterpå da? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ok, men hvordan kommer jeg meg inn på den stasjonære fra den bærbare etterpå da? Start -> Kjør, så skriver du inn: \\"nettverksnavet på den stasjonære" Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 du må gå inn i network places. En fordel om du deler noe på den stasjonære da. Vet ikke helt hva du mener med kommer inn... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 vil bare kopiere over filer å sånt. Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du må gi tilgang da, dele ressurser. Det gjør du i explorer. Høyreklikk på den stasjonen evt. mappa du vil dele på nettverket (slik at den dermed blir tilgjengelig fra den andre maskina), og velg "Deling" (evt. "Sharing" om du har engelsk windoze). Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Men hvordan finner jeg den igjen på den andre maskinen da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Start -> Kjør, så skriver du inn: \\"nettverksnavet på den stasjonære" Edit: Altså f.eks \\e321 Endret 30. august 2004 av Rikky Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 sorry men det funker ikke... Trykker på mine nettverks steder osv sånn at den begynner å søke, så står det bare navnet på nettverket og at den ikke kunne koble på. osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå