MistaPi Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det er din mening og ikke testenes. Du er veldig glad i ATI teknologi og ønsker sikkert at den skal fremstå som veldig bra. Umm.. Dette har ikke noe å gjøre med hva jeg er glad i, dette er hva testene viser. Ihvertfall når det gjelder høyere oppløsninger med AA og AF. Jeg ville ikke ha sagt dette hvis det ikke var tilfelle, så vennligst ikke prøv å fremstill meg som en mindless fanboi. Jeg vil påstå at GT er ett MYE bedre kort på nesten alle områder og jeg tror også forskjellen kommer til å øke. Nå dette er din mening og ikke testenes. Med høyere oppløsning mister ofte GF6800GT fordelen med noe høyere minnebåndbredde, det ofte lille gapet blir da enda mindre. Med at spill blir mer og mer fillrate begrenset vil disse kortene bli enda mer jevnere. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 mmm.etter denne testen synes jeg 6800 GT/X800 pro har ca samme ytelse. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e-source_6.html finnes det ikke fire forskjellige 6800 kort da? der LE er det rimeligste? og er det LE som er med i denna testen?? er et NVIDIA GeForce 6800nu(non ultra) 128MB (325/700MHz) de bruker i testen. 6800 ultra 6800 gt 6800 nu 6800 le Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det er din mening og ikke testenes. Du er veldig glad i ATI teknologi og ønsker sikkert at den skal fremstå som veldig bra. Umm.. Dette har ikke noe å gjøre med hva jeg er glad i, dette er hva testene viser. Ihvertfall når det gjelder høyere oppløsninger med AA og AF. Jeg ville ikke ha sagt dette hvis det ikke var tilfelle, så vennligst ikke prøv å fremstill meg som en mindless fanboi. Jeg vil påstå at GT er ett MYE bedre kort på nesten alle områder og jeg tror også forskjellen kommer til å øke. Nå dette er din mening og ikke testenes. Med høyere oppløsning mister ofte GF6800GT fordelen med noe høyere minnebåndbredde, det ofte lille gapet blir da enda mindre. Med at spill blir mer og mer fillrate begrenset vil disse kortene bli enda mer jevnere. Jeg fremstiller deg ikke som en mindless fanboy. Jeg ser likevel en klar trend til at du er mest imponert av ATI's teknologi. Hvorfor dette er, om det er fordi du liker å spille i 1600x1200 med 4xAA og 8xAF f.eks vet jeg ikke. Jeg sier bare at på generell basis er GT kortet bedre selv om ATI har en kjempefordel i de aller høyeste oppløsningene med høy AA/AF. Jeg har vel bare ett ønske om at enkelte kunne være litt mer nøtrale i sine kommentarer rundt dette, og selv om det er liten tvil om at du vet hva du snakker om, er det også liten tvil for meg om at du allerede har bestemt deg for hva som er best uansett hva som kommer frem senere. Jeg syns det er utrolig irriterende til tider. Men, men.. hvem vet, kanskje jeg tar helt feil og du er objektiv som bare det Lenke til kommentar
camxer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...25&pagenumber=7 her kommer LE kortet ganske greit nok ut (klokket).. er raskere enn 9800XT og ikke så fryktelig langt under de dyreste korta.. noen som vet om 6800LE er 128 eller 256bit?? Et gf 6800 LE har 256bit minne og den er bedre enn 9800pro Men kjøp heller et vanlig 6800,f.eks asus 6800 til 2500kr. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...25&pagenumber=7 her kommer LE kortet ganske greit nok ut (klokket).. er raskere enn 9800XT og ikke så fryktelig langt under de dyreste korta.. noen som vet om 6800LE er 128 eller 256bit?? Et gf 6800 LE har 256bit minne og den er bedre enn 9800pro Men kjøp heller et vanlig 6800,f.eks asus 6800 til 2500kr. hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...25&pagenumber=7 her kommer LE kortet ganske greit nok ut (klokket).. er raskere enn 9800XT og ikke så fryktelig langt under de dyreste korta.. noen som vet om 6800LE er 128 eller 256bit?? Et gf 6800 LE har 256bit minne og den er bedre enn 9800pro Men kjøp heller et vanlig 6800,f.eks asus 6800 til 2500kr. hvor finner jeg det? www.pcutstyr.no har Asus 6800NU til 2500,- Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg fremstiller deg ikke som en mindless fanboy. Jeg ser likevel en klar trend til at du er mest imponert av ATI's teknologi. Hvorfor dette er, om det er fordi du liker å spille i 1600x1200 med 4xAA og 8xAF f.eks vet jeg ikke. Jeg sier bare at på generell basis er GT kortet bedre selv om ATI har en kjempefordel i de aller høyeste oppløsningene med høy AA/AF. Selv X800XT PE har ikke en stor fordel i 1600x1200 med høy AA/AF, ihvertfall ikke ennå. Når det gjelder X800Pro og GF6800GT blir de ofte bare mer jevne med de instillingene. Jeg har vel bare ett ønske om at enkelte kunne være litt mer nøtrale i sine kommentarer rundt dette, og selv om det er liten tvil om at du vet hva du snakker om, er det også liten tvil for meg om at du allerede har bestemt deg for hva som er best uansett hva som kommer frem senere. Jeg syns det er utrolig irriterende til tider. Jeg mener selv at jeg har vært ganske nøytral her. Som sagt har 6800GT et overtak, mao så sier jeg at det er et bedre valg generelt sett og Doom3 og SM3.0 trekker det bare opp. Men likevel så er ikke 6800GT klart det beste valget. X800Pro har fordeler som ikke 6800GT har og det er en del tilfeller der X800Pro er raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå