resh87 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har en stasjonær og en bærbar, jeg har internett på den stasjonære, så tar jeg ut nettverkskabelen som kommer fra modemet ut fra den stasjonære, og putter i den bæbare. Hvorfor funker det ikke?? Lenke til kommentar
KHJ79 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Noe mer info ? har du f.eks telenor eller bluecom som ADSL ? Har litt å si med måten de kobler til på. Har du samme "setup" for nettverk på begge maskinene ? dvs satt opp til å mota IP automatisk fra DHCP ? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dette blir alt for tynt. Hvilken internett linje har du? Hvilket operativsystem har du på de to maskinene? Har du XP på begge to og bruker kabel internett eller ADSL regner jeg med at du må frigi IP adressen du har på den stasjonære pc'en før du kobler om. Dette gjør du ved å åpne ett kommandovindu (START - Run eller Kjør, skriv cmd og trykk OK) Når dette vinduet er oppe må du skrive følgende: ipconfig /release Den stasjonære maskinen vil da slippe IP adressen du har fått tildelt slik at du kan få ha denne på laptopen. Mulig jeg er helt på jordet men slik er det på kabel internett hos meg i allefall. Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Det er chello. jeg har XP på begge. Jeg hørte det der med release og sånn.. Hakke fått testa ennå, skal teste etterpå. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Hvis du bruker den bærbare PCen på flere nettverk, kan du ha hatt problemer med å bruke en statisk IP-adresse på ett sted og en dynamisk IP-adressering et annet sted. Det kan for eksempel hende du bruker dynamisk adressering (DHPC) på jobben. Men da må du bytte til statisk IP-adresse hjemme for å koble til internett. Endret 30. august 2004 av jh_ Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Nå har jeg testa, og det med ipconfig/release funka (skriver fra den bærbare ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå