Gå til innhold

Ooops, in deep shit?

Anbefalte innlegg

Har en Fujitsu-Siemens PIII, 1GHz som jeg har oppgradert med nytt P4,1,9 Ghz hovedkort/CPU. Formaterte HD for å legge inn WIN ME som ren installasjon. Når PC ble kjøpt så var selvfølgelig all software installert fra før.

Problemet nå er at etter formateringen så får jeg bare beskjed om at WIN ME kun er for Fujitsu-Siemens computer når jeg prøver å installere WIN ME på nytt.

Kan nevne at denne WIN ME CD'en er en WINME gjennopprettings CD.

Da ikke det hjalp formaterte jeg HD nok en gang og prøvde å installere WIN 98 for å skjekke om dette gikk. Men neida, da fikk jeg opp to stk Application Errors; USER.EXE at 000c:0B47 & 0001:40B6.

Har en misstanke om at eneste utvei er å kjøpe ny harddisk, men er det noen som kan hjelpe meg med noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan etter all sannsynlighet bare glemme å bruke Win ME gjenopprettings-cd dersom denne fulgte med din PC. Gjenopprettings-cd'er inneholder som regel en sperre mot å installeres på andre maskiner enn dem de var utstedt for. Når maskinen din ikke lenger har samme hardware, vil innebygde detekteringsrutiner i installasjonsprogrammet til cd'en oppfatte maskinen som "en annen" enn den cd'en var laget for.

Hva gjelder Win98 problemet ditt vet jeg ikke hva som forårsaker det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...