laaknor Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har laget et plassregistreringssystem v.h.a. PHP og GD som styres av et imagemap som lages dynamisk. Det jeg er ute etter er å kunne spesifisere hvilken bruker som sitter på plassen (a.k.a. mellom de og de koordinatene på bildet), og få opp en tekst ved siden av musa nicket på brukeren. Jeg har leita litt på nettet, og det ser ikke ut til at jeg kan spesifisere text i <area>-taggen, og siden jeg ikke har lyst til å legge inn teksten på selve kartet (kan gjøre det, men blir så mye større bilde som må til), lurer jeg på om det er mulig å lage det ut i fra javascript i stedenfor. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Siden denne featuren kommer til å bli en ganske vital del av siden, vil jeg ikke anbefale JS, siden 10% av alle nettbrukere har det deaktivert/ikke installert. Se på eksempelet til drange_net. Hvis du går bort fra imagemap, og slicer bildet opp i flere deler, skulle dette være ideelt. Edit: Men denne teksten kommer altså på én plass på siden, og ikke ved siden av musepekeren Endret 30. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hmmm... du har rett. Det vil i tillegg spare serveren min for ganske mange ressurser..... *skrive om systemet når jeg kommer hjem* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå