huf Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg holder på lærer meg 3dsmax6, og har i den annledning et spørsmål. Jeg vil lage tekniske ting. Det jeg mener med det, kan være mangt. Las om en her som ville lære å lage et romskip for eks., det er det jeg mener med tekniske ting. Det jeg lurer på da, er hva jeg bør lære meg å bruke av teknikker/tools når jeg skal lage sånt? Er det noen spesielle som jeg bare må kunne? Såg at noen hadde nemt 'splines', noen flere? Takker for svar. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Splines er en fin teknikk. Jeg vil anbefale deg å lese noen tutorials om noe lignende det du har tenkt å lage. Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Splines er en fin teknikk. Jeg vil anbefale deg å lese noen tutorials om noe lignende det du har tenkt å lage. Ja, jeg skal eksprimentere med splines. Skal prøve å finne noen gode tutorials også. Lenke til kommentar
huf Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Er det noen som har erfaring med 3ds max (6) her? Har en del spørsmål til personer som har det.. Spørsmålene gjelder mest plassering av elementer osv. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Er det noen som har erfaring med 3ds max (6) her? Spør i vei... Boxmodelling (dvs. mna starter med en kube og ekstruderer faces osv.) kan jo også med fordel brukes til romskip. Ofte kan man jo gjøre ting på ørten ulike måter - det som er litt vanskelig med 3d. Man må liksom finne sin måte å gjøre det på. Endret 1. september 2004 av Langbein Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Som Langbein sier, det er som regel ørten (nesten like) måter å gjøre ting på. Personlig synes jeg poly-modellering er det beste. Dvs. at du starter med et primitiv/shape, og gjør om dette til en "editable poly". Deretter kan du jobbe på sub-objekter som vertex og polygoner, og legge til, trekke fra, flytte hit, flytte dit.. ja, det meste Med en slik fremgangsmåte, primitiv>poly, orker du ikke sitte å jobbe med alt for mange punkter av gangen. Da kommer en fin modifier inn i bildet, nemlig Mesh Smooth. Dvs. at du kan jobbe på en lav-poly modell som er lett å forholde seg til både for deg og maskin/skjermkort, for deretter å legge på en modifier som skyter antall segmenter i været. Mesh Smooth vil prøve å "runde av" kanter og gjøre det hele mer organisk. Dette er jo ikke alltid ønskelig, men i de fleste tilfeller er det en fin modifier. Mye babling fra meg nå, men håper du kan filtrere ut det mest aktuelle for deg Edit: skrivefeil Endret 17. september 2004 av gozzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå