tommo21 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg skal gå til innkjøp av en bærbar PC (ECS G556E), som leveres uten operativsystem. Jeg har to stasjonære pc'er fra før koblet opp som har Windows XP Home. Dvs. at jeg har to cd'er som fulgte med, med Windows XP tilgjengelig. Kan jeg bruke en av disse til å legge inn Windows XP på min nye bærbare når den kommer eller vil jeg få noen lisenskonflikter når operativsystemet skal registreres/brukes på nettet. Det hadde jo vært kjekt å slippe å kjøpe enda en lisens siden jeg sitter på to allerede. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det vil mest sansynlig gjøre det ja. Det som er klart er at du kan bare bruke en lisens på en maskin av gangen. Hilsen en som har spurt Microsoft Norge om akkurat det. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Da bør jeg vel kjøpe XP pro da, hvis jeg allikevel må kjøpe ny OS lisens? Uten at jeg helt vet forskjellen på Pro og Home, så anbefaler de fleste å kjøpe Pro. Den koster jo bare 500,- mer enn Home. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg tror at du kan kjøpe en ekstra serial til winxp fra Microsoft til den nye pc'en. Jeg har hørt at det er mulig. Jeg vet ikke om det er billigere men det burde det være. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Ja det kunne jo vært en god løsning. Skal sjekke litt på Microsofts sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå