dan2003 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Lurer på å kjøpe meg en PC2700, 512mb brikke til... Men lurte på om det er noe forskjell på ytelsen om jeg har to RAM-brikker fra samme produsent eller om jeg har to RAM-brikker fra ulik produsent. Det blir enten Apacer eller TwinMOS. Har Apacer fra før.. Edit: Skrivefeil Endret 29. august 2004 av dan2003 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis du kjøper en bedre brikke enn den du har i dag vil den kjøre på samme hastighet og timings som den gamle. Og hvis du kjøper en dårligere brikke enn den gamle vil den gamle ikke kjøre raskere enn den nye. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vil ABSOLUTT anbefal å kjøpe brikke fra samme produsent og med samme spesifikasjoner! Du KAN kjøpe RAM fra en annen produsent, men da er det viktig at brikkene har akkurat samme timings og andre spesifikasjoner....også litt avhengig av hvilket hovedkort du har, noen er veldig "følsom" på RAM`en.. Lenke til kommentar
dan2003 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Takker for raske svar! Har et MSI 845-PE MAX-L hovedkort... Ram brikken jeg har nå er Apacer PC-333 DDR PC2700 orginal. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 For å være på den sikre siden er nok det smarteste å kjøpe en til av den samme brikken: http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=97922 Men hvis du f.eks planlegger å kunne bruke den brikken du kjøper nå i et system du skal bruke senere skal du også kunne kjøpe f.eks pc 3200 ram og kjøre dem på pc 2700 hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå