Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har en snodig feil på Shuttle'n hjemme som jeg ikke finner ut av. Alt har fungert perfekt i ca 6mnd når jeg fikk følgende problem; Kortet har full pupp på signalet og Windows viser at det det kjører på 54Mb. Logger jeg meg på aksesspuktet viser det 24Mb. (Er da flere maskiner tilkoblet). Er dog ikke det som er problemet. Hvis det begynner å gå trafikk, synker tilkoblingshastigheten til 1Mb og det går saaaakte. Både i Windows og på aksesspuktet synker tilkoblet hastighet selv om signalet er bra. Stopper jeg overføring, spretter hastigheten opp igjen. Har prøvd å oppdatere drivere, bytte kort og som en siste utvei reinstallere windows. Fortsatt samme feil. Dette har som sagt fungert prikkfritt i et halvt år. De andre tilkoblede maskinene fungerer som de skal, så det er neppe aksesspunktet det er noe i veien med. Og som nevnt tidligere er det samme feilen selv med et annet, tilsvarende kort.

Nå har jeg gått helt tom for ideér, så er åpen for forslag.

Jeg har forresten også prøvet å flytte maskinen bare for å se om det hadde noen effekt, men ingen forandring.

Oppsettet er som følger:

Shuttle SS50G

WinXP m/sp1

Linksys Wireless-G PCI

3Com OfficeConnect 54Mbs Aksesspunkt

Edit: Skal hilse fra Leif :whistle:

Endret av JenkaRiPS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det har kommet noen nye støykilder i dekningsområdet, prøv å skifte kanal på aksesspunktet.

Får prøve å skifte kanal. Det som er merkelig er at jeg kan sitte ved siden av Shuttle'n med den bærbare og få full hastighet på den :hmm:

PS!

Hvem Leif? Du får hilse tilbake.

Will do ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...