Skurupu Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg og lillebroren min har spleiset på internett. Han spille CS, og jeg laster for det meste ned ting. Jeg lurte på om det finnes noe program eller noe som kan dele internett linjen 100% nøyaktig mellom PCene våre, slik at vi fikk 1024/128 hver. Jeg har en SMC7008ABR 8-Port 10/100Mbps Broadband Router. Lenke til kommentar
salif Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Prøv:Netlimiter Det begrenser bare båndbredden på den ene datamaskinen. Du kan f.eks. bruke en linuxboks som router slik at den ene aldri får mer enn halvparten av den tilgjenglige båndbredden. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Bruker Netlimiter nå. Men det fungerer dårlig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Du kan f.eks. bruke en linuxboks som router slik at den ene aldri får mer enn halvparten av den tilgjenglige båndbredden. linuxboks? Er det hardware. Har ikke lyst til å gå til innkjøp av noe. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du kan f.eks. bruke en linuxboks som router slik at den ene aldri får mer enn halvparten av den tilgjenglige båndbredden. linuxboks? Er det hardware. Har ikke lyst til å gå til innkjøp av noe. trur han meiner at du kan legge inn linux på ei maskin og bruke denne som ruter/server Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 ah, ok. Det er litt for mye styr synes nå jeg. Dessuten har jeg ingen maskiner ledige. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Skulle gjerne hatt ett sånnt program ja... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Skjønneer ikke problemet ... Kan ikke du kjøre nedlastningene når han sover ?? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Klart jeg kan det. Men jeg har PCen min på rommet og er ganske ømfintlig ovenfor lyd. Så jeg sover dårlig med PCen på. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har du på netlimiter på den maskinene som du laster ned på, funker det helt fint å spille på den andre pc'nen. Bare pass på at du struper nedlastingen og opplastingen nok, ellers blir det høy ping. Bare å prøve seg frem, alt etter hva slags linje du har. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har 2048/256 linje fra telenor. Når jeg setter netlimiter på 128 dl og 16 ul, så spretter ms'en til broren min opp og ned og det resulterer i lagg. Det rare er at 1Mb skulle fungere helt fint til å spille cs med. En ting til. Problemet er ikke høy ping, men at den spretter opp og ned. Når den hele tiden spretter fra 20 til 60 så høker/synker hastigheten på spillet i ett sett (ca hvert 2 sekund). Og det er ikke lett og spille da. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 det er ikke nedlastingen som er problemet ditt, men upload. sett upload på max 5 kb/s på din pc, så skal du se problemet er løst. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jeg ser da at kurven på ul ikke går over 1 kBps, så det er neppe det. Har forsøkt og sperre av ul helt ned til 4kBps, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Ingen som veit? bump Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tror det blir vanskelig å dele det helt nøyaktig likt. Offtopic : Minner meg om da jeg og lillebroren min skulle dele lørdagsgodteri. Måtte ha like mange seigmenn av hver farge.. ellers ble det krangling Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Har du prøvd å sperre av nedlasting/upload i det programmet du bruker? Husk at i mange tilfeller er linjen bare har 2mbit nedlasting ELLER 256kbit upload. Så uploader du med 128kbit vil du stort sett bare få lastet ned med 1mbit. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Jada, jeg sperrer av dl på 128kBps og ul på 5kBps. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Mitt råd ville vært og sett sammen en linux boks, du kunne kjørt shaper på den, og i tillegg hatt en fin boks som kan hente ned ting om natta. Du trenger bare en pentium-klasse maskin (har kjørt mail/web/download server på en P75 16 mb ram) med to nettverkskort. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ja, men det er ikke aktuelt. Andre som har noen innvendinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå