Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nøyaktig deling av internett mellom 2 PCer

Anbefalte innlegg

Jeg og lillebroren min har spleiset på internett. Han spille CS, og jeg laster for det meste ned ting. Jeg lurte på om det finnes noe program eller noe som kan dele internett linjen 100% nøyaktig mellom PCene våre, slik at vi fikk 1024/128 hver.

Jeg har en SMC7008ABR 8-Port 10/100Mbps Broadband Router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan f.eks. bruke en linuxboks som router slik at den ene aldri får mer enn halvparten av den tilgjenglige båndbredden. ;)

linuxboks? Er det hardware. Har ikke lyst til å gå til innkjøp av noe.

trur han meiner at du kan legge inn linux på ei maskin og bruke denne som ruter/server

Lenke til kommentar

Har du på netlimiter på den maskinene som du laster ned på, funker det helt fint å spille på den andre pc'nen. Bare pass på at du struper nedlastingen og opplastingen nok, ellers blir det høy ping. Bare å prøve seg frem, alt etter hva slags linje du har.

Lenke til kommentar

Jeg har 2048/256 linje fra telenor. Når jeg setter netlimiter på 128 dl og 16 ul, så spretter ms'en til broren min opp og ned og det resulterer i lagg. Det rare er at 1Mb skulle fungere helt fint til å spille cs med.

En ting til. Problemet er ikke høy ping, men at den spretter opp og ned. Når den hele tiden spretter fra 20 til 60 så høker/synker hastigheten på spillet i ett sett (ca hvert 2 sekund). Og det er ikke lett og spille da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...