Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skal ikke være noe fare for power eller hovedkort (kabelen går til hovedkortet). Power-bryteren som du må trykke på idag kortslutter samme kabelen når den trykkes inn. (Releet vil gjøre akkurat det samme som powerknappen gjør idag)

Det jeg er litt usikker på er hva som skjer hvis du holder mobilsamtalen lenge, dvs. hvis releet kortslutter power_on kabelen i lengere tid. Det skal ikke ødelegge noe, men jeg vet ikke om pc'en da slår seg av igjen. (prøv å hold knappen inne lenge når du skal slå den på å se hva som skjer)

Du må da lage en krets som bryter releet etter 1-2 sekunder hvis pc'en slår seg av igjen.

Hvis du bruker WinXP så kan du stille inn slik at pc'en slåes av på riktig måte når du trykker på power-knappen. (er usikker på om dette går i andre OS)

Da er det i alle fall bare å ringe til pc-mobilen for å slå den av.

Det vil jo også fungere med en trådløs ringeklokke slik det ble foreslått tidligere i tråden. Bare å koble mottakerdelen slik at den kortslutter power_on kabelen isteden for å ringe.

Bakdelen med en slik løsning er jo rekkevidden som sikkert ikke er lang. (se på http://www.clasohlson.no for priser og sikkert rekkevidde)

Jeg har ingen guider av noe slag, men det er morro å prøve å finne løsninger på slikt.

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-05-13 16:31 ]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bestefaren min mekka til no greier med mobilen slik at koblet den til en hjemmelaget alarm i båten. Da kunne han bare ringe til telefonen så skrudde han på alarmen og alarmen var hjemmelaget av han. Skal prøve å få han til å hjelpe meg med det på pcen min :smile:

Lenke til kommentar

SOm dere har sett i posten min for en stund siden har jeg postet en link hvor man kan se NØYAKTIG hvordan man gjør akkurat dette med fjernstyring.

Man kan jo bruke den til andre ting en Winamp også..

Det stiller man Bare inn i LIRC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...