trulte10 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Skal formatere harddisken min og er redd for å bli infisert av virus når eg skal på nett igjen. Noen som veit korleis eg kan ta vare på dei update'ene eg har fra windows update og norton antivirus? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Etter nyinstallasjon er det første du gjør å installere antivirus og brannmur, deretter logger du på internet, det som nå er viktig er å ikke starte Internet Explorer. Bruk antivirusprogrammets egen oppdateringsfunksjon, i tilfellet med Norton bruker du live update. Når du har alle oppdateringene kan du åpne explorer og oppdatere Windows. Dette er en sikker fremgangsmåte. da det er Internet Explorer som har de største sikkerhetshullene. Med SP2 tilgjengerlig gjennom windowsupdate kan vel alle sikkerhetsoppdateringene lastes ned automtisk uten å åpne Explorer gjennom automatisk oppdatering i XP. Den første metoden er i allefall en som fungerer mens den siste er jeg ikke 100% sikker på. Endret 29. august 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå