Digitize Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei folkens ! Skal akkurat til å bestille en billig LCD på Netshop. De har et par stk til samme pris (3 295,-) for 17" LCD. Den ene har 16MS og den andre har 25MS. Hva betyr dette og hvem burde jeg velge ? Det står mellom "iiyama 17" LCD E430-W Hvit" og "Samsung 17" LCD SyncMaster 172N sølv". Skjermen skal ikke brukes til spilling/videoredigering/etc. Setter pris på hurtig svar da jeg bestiller NUH ! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 samsung skjermene står det at de er 25 ms på, men på tester av de så klarer de fint 16 de å. samsung skjermene har fått mye bra kritikk. Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Ok ! Hvordan er det med inngangen på disse ? Skjermkortet som skal brukes med LCD'en har kun vanlig VGA utgang. Men LCD bruker DVI eller D-sub (hva er det forresten) ? Følger det med overganger til standard VGA inngang (bak på skjermkortet), eller må jeg kjøpe det utenom på netshop ? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 LCD skjermer kommer både som DVI og VGA så det må du sjekke ut med netshop sin info eller produsenten. for eksempel min skjer bruke VGA Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ok ! Hvordan er det med inngangen på disse ? Skjermkortet som skal brukes med LCD'en har kun vanlig VGA utgang. Men LCD bruker DVI eller D-sub (hva er det forresten) ? Følger det med overganger til standard VGA inngang (bak på skjermkortet), eller må jeg kjøpe det utenom på netshop ? D-sub er et navn på den type kontakt som brukes på standard analog vga tilkobling. 15pin high density d-sub. Serieporten din er en 9-pin dsub f.eks... Har ikke sett noen skjermer ennå som har DVI uten også å ha vga / dsub, men finnes kanskje? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) 25ms = ikke bra å spille med, 16ms= bra å spille med. så at du skrev at den ikke skal brukes til spill, vido etc så da er det vell bildekvalitet du er etter.. Endret 29. august 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 16ms er best... men samsung sine med 25ms har jeg ikke merket etterslep med. de jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 25ms = ikke bra å spille med, 16ms= bra å spille med. så at du skrev at den ikke skal brukes til spill, vido etc så da er det vell bildekvalitet du er etter.. må påpeke at dette varierer sterkt fra person til person... Jeg har absolutt INGEN problemer med å spille på en 25ms 19" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå