marcus Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har akkurat fått det tråløse nettverket til å fungere, men har veldig ustabil fart på internett (bruker lang tid på å bytte sider). Plutselig kommer jeg ikke inn på visse sider og heller ikke på msn messenger?? Prøvde å kjøre speedometeret på itavisen og den viste bra hastighet... Fungerer helt fint hvis jeg bruker nettverkskabel istedet for tråløst. Har god signalstyrke og oppkoblinga viser 24 Mbps Noen forslag til hva det kan komme av?? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har opplevd noe av det samme selv... Problemet kan være at du ikke har helt den beste tilkoblingen mot aksesspunktet/routeren din. Dvs - Windows viser "Very Good" stadig vekk, mens diagnosteringsprogrammet til WLAN-kortet ditt kan vise "Very Poor" eller "Unacceptable" på samma tidspunktet Lenke til kommentar
marcus Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Synes det er veldig rart at signalene skal være noe problem her i huset, selv om det er en etg mellom pc'en og routeren... Hastigheten på tilkoblingen varierer fra alt mellom 2Mbps og 24Mbps, noe jeg også synes er rart når utstyret står på nøyaktig samme plass. Signalstyrken viser "very good" stabilt nå, men ser fortsatt ut som jeg har samme problemet. Bruker asus wl-500g router og asus wl-160g usb adapter i tillegg til adsl modem fra telenor. Lenke til kommentar
hermart Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Hvis pc'n står på _nøyaktig_ samme plass og forbindelsen er ustabil, er det mulig at signalet blir forstyrret av andre elektriske apparater. Prøv å velge en annen kanal. Bare å vri litt på pc'n / antenna kan være nok. I ditt aksesspunkt skal det være mulig å øke sendestyrken med siste firmware. Endret 30. august 2004 av hermart Lenke til kommentar
gekko513 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg hadde samme problem, men i mitt tilfelle lå problemet i kommunikasjonen mellom kabelmodemet og aksesspunktet. Løsningen var merkelig nok å sette en billig switch mellom kabelmodemet og aksesspunktet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 oppdater firmwaren med nyeste offisielle på WL-500g. Da kan du skru opp signalstyrken. Jeg fikk i alle fall mye bedre signal når jeg gjorde det. En annen ting er at accesspunkt har litt problemer med å sende signalene under seg, så hvis at accesspunktet står i 2. etasje, og pc'n står i første, kan du prøve å snu det på hodet! Lenke til kommentar
marcus Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Får prøve en firmware oppgradering etterpå. Hvordan setter man opp senderstyrken etter jeg har gjort det?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå