Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har nettop formater alle hardisker, innstallert XP sp1 på nytt, og koblet til internett. Etter ett kvarter kommer det opp en advarsel med "system shutdown". MSblast tenkte eg, og lastet ned fixblast, men den fant ikke noe msblast. Lastet også ned patchen for msblast-problemet. Installerte Norton anti-virus 2000, men dette funker ikke med xp uten en patch som må lastes ned fra symantec.com Det rare er at eg ikke får tilgang til den siden, virker som om det viruset har blokket siden. Får derfor ikke kjørt virusscan eller liveupdate. Har fjernet ett par mistenkelige filer på c (i sikkerhetsmodus) , bla annet en som heter gdsa.exe, men denne dukker opp igjen etter oppstart uansett. Har også vært inne i msconfig og fjernet ting som ikke skal starte, uten at det hjalp noe særlig. I tilegg fratar viruset meg adminrettighetene, og hindre meg i å slå av maskinen? Noen som vet hvilke sykovirus dette er, og hvem som har laget det så eg kan banke skitten ut av ham ? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hadde også hvert kjekt å vite hvordan eg fjerner det.... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg foreslår at du formaterer en gang til. Etter at du har installet rt WinXP på nytt, Installer brannmur som feks Sygate personal firewall som er gratis: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm Installer også et antivirusprogram. Her vil jeg anbefale gratisversjoner som AVG eller Avast. Les denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=278841 Der har jeg en post som viser linker og litt forklarin ang. Avast Antivirus. Brannmur og antivirus programmer intallerer du før du går på internett, da er du mye mer sikker enn om du går på nett ubeskyttet. Endret 1. september 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå